خبرگزاری کار ایران

توافق انصارالله و جدایی‌طلبان جنوب یمن بر سر تشکیل دولت فدرال

کد خبر : ۲۳۱۶۲۲

سخنگوی انصار الله گفت که رهبران این گروه و رهبران جنوب یمن و در رأس آن‌ها «علی ناصر محمد» و «علی سالم البیض» روسای سابق در این منطقه و رهبران جدایی‌طلبان جنوب یمن در تماس مستمر هستند.

گروه «انصار الله» از توافق این گروه با رهبران جدایی‌طلبان جنوب یمن بر سر تشکیل دولتی فدرال خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه السیاسه کویت، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصار الله گفت که رهبران این گروه و رهبران جنوب یمن و در رأس آن‌ها «علی ناصر محمد» و «علی سالم البیض» روسای سابق در این منطقه و رهبران جدایی‌طلبان جنوب یمن در تماس مستمر هستند.

عبدالسلام افزود که رهبران انصار الله و جدایی‌طلبان جنوب یمن بر سر حل مساله جنوب یمن از طریق فدرالیسم به توافق رسیدند.

وی تصریح کرد که مساله جنوب یمن باید راه حل ملی و داخلی حل شود و هیچ راه حل خارجی برای آن وجود ندارد.

عبدالسلام در ادامه نیروهای سیاسی که شعار وحدت یا مرگ را سر می‌دادند، متهم کرد که پس از انقلاب ۲۱ آگوست در راستای جدایی جنوب یمن از شمال این کشور تلاش می‌کنند.

وی تاکید کرد که انصار الله از وحدت ملی در یمن به عنوان یک خواسته مردمی حمایت می‌کند.

سخنگوی انصار الله در ادامه گفت که نباید با جنوبی‌ها درباره وحدت سخن گفت زیرا آن‌ها از زمان جنگ سال ۹۴ تا کنون از وحدت رنج می‌برند و دولت هیچ گونه کمکی برای حل مشکلات در این منطقه نکرده است.

عبدالسلام همچنین گفت که ظلم به جنوب یمن باید پایان یابد، رنج‌های ساکنان این منطقه باید کاسته شود و نباید اجازه دخالت خارجی در این منطقه را داد.

وی دخالت نیروهای آمریکایی برای آزادی گروگان آمریکایی در استان «شبوه» در شرق یمن را نیز دخالت آشکار در امور یمن و نقض حاکمیت این کشور دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز