خبرگزاری کار ایران

اوباما راهی بیمارستان شد

کد خبر : ۲۳۱۲۷۶

در بیانیه کاخ سفید آمده است که روز شنبه در مراجعه کوتاه اوباما به بیمارستان، از وی آزمایش اندوسکوپی با فیبر نوری و سی‌تی‌ اسکن به عمل آمده است.

کاخ سفید اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، پس از «چند هفته گلودرد مزمن» برای انجام آزمایش‌های پزشکی به بیمارستان رفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، در بیانیه کاخ سفید آمده است که روز شنبه در مراجعه کوتاه اوباما به بیمارستان، از وی آزمایش اندوسکوپی با فیبر نوری و سی‌تی‌ اسکن به عمل آمده است.

یکی از ناراحتی‌های اوباما که او را راهی بیمارستان کرد، رفلاکس معده یا ترش کردن عنوان شده که بیماری شایعی است و در آن اسید معده با بالا رفتن به سمت گلو باعثسوزش حنجره می‌شود.

«رانی جکسون» پزشک اوباما گفته است که آزمایش اندوسکوپی اولیه نشان داد که «بافت نرم پشت حنجره متورم شده» و به همین دلیل وی تصمیم گرفت تا برای اطمینان خاطر آزمایش سی‌تی‌اسکن هم روی رئیس‌جمهوری انجام شود.

به گفته جکسون، نتیجه آزمایش سی‌تی‌ اسکن عادی بوده و اوباما تحت درمان رفلاکس معده قرار می‌گیرد.

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید، گفته است که برنامه‌ریزی سریع برای انجام آزمایش سی‌تی‌اسکن به دلیل «راحتی رئیس‌جمهوری صورت گرفته و هیچ موضوع اورژانسی مطرح نبوده است.»

مراجعه اوباما به بیمارستان اندکی نامعمول است زیرا گروه پزشکی کاملی همیشه در کاخ سفید در اختیار روسای جمهوری آمریکا است.

موضوع سلامت روسای‌جمهوری و نامزدهای این مقام همواره توجه گسترده رسانه‌های آمریکایی را به خود جلب می‌کند.

نامزدهای سمت ریاست‌جمهوری و معاونت رئیس‌جمهوری در آمریکا اغلب پرونده پزشکی یا نامه‌ای از پزشک خود را در اختیار رسانه ها قرار می‌دهند تا وضعیت سلامتی خود را نشان دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز