خبرگزاری کار ایران

بشار اسد:

جنگ در سوریه طولانی و دشوار خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۵۹۷

نمی‌توان زمانی را برای پایان جنگ با داعش و گروه‌های مسلح مشخص کرد اما در نهایت ارتش سوریه آنها را شکست می دهد

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که جنگ در این کشور با داعش و گروه‌های مسلح طولانی خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که جنگ در سوریه با گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های مسلح در این کشور طولانی و دشوار خواهد بود.

در بخش دوم گفت‌و‌گو با مجله فرانسوی «باری ماچ» اسد تعهد کرد که داعش و گروه‌های مسلح را شکست خواهد داد.

وی همچنین تاکید کرد که نمی‌توان زمانی را برای پایان جنگ با داعش و گروه‌های مسلح مشخص کرد.

بشار اسد تصریح کرد که داعش و گروه‌های مسلح در کسب محبوبیت مردم ناکام ماندند به همین دلیل ارتش سوریه دستاوردهای و موفقیت‌های میدانی زیادی به دست آورد.

وی در ادامه گفت که ارتش سوریه در همه جا حضور ندارد و محال است که همه جای سوریه حضور داشته باشد، بنا بر این هر جا ارتش نباشد تروریست‌ها از آنجا وارد سوریه می‌شوند.

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که جنگ در سوریه جنگ میان دو ارتش نیست بلکه جنگ ارتش با تروریست‌هایی است که به طور ناگهانی به یک شهر یا یک روستا نفوذ می‌کنند به همین دلیل جنگ در سوریه طولانی و دشوار خواهد بود.

اسد در بخش نخست این گفت‌و‌گو که چهارشنبه گذشته منتشر گفت که این ارتش سوریه است که رویارویی با داعش را در میدان جنگ هدایت می‌کند و بمباران‌ مواضع داعش توسط ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا کمکی به سوریه در این جنگ نمی‌کند.

اسد افزود که بمباران‌های مواضع داعش توسط ائتلاف بین‌المللی هیچ گونه تغییری را در واقعیت به وجود نیاورده به ویژه آن‌که ترکیه همچنان از این گروه تروریستی حمایت می‌کند.

اسد تصریح کرد که تروریسم را با بمباران هوایی نمی‌توان از بین برد و در صورت عدم استفاده از نیروهای زمینی آگاه به تمام جزئیات جغرافیایی مناطق، در میدان جنگ نتیجه‌ای به دست نمی‌آید.

رئیس‌جمهوری سوریه در ادامه گفت که پس از گذشت دو ماه از بمباران مواضع داعش توسط ائتلاف، هیچ تغییری در زمینه رویارویی با داعش در میدان نبرد اتفاق نیفتاده است.

وی تاکید کرد که سخن گفتن از این‌که بمباران داعش توسط ائتلاف بین‌المللی به سوریه کمک کرده است، درست نیست.

رئیس‌جمهوری سوریه گفت که اگر این حملات هوایی جدی و کارساز بود، قطعا سوریه از آن استفاده می‌کرد اما سوریه هیچ تغییری را احساس نکرده و این ارتش سوریه است که در واقعیت جنگ با داعش را هدایت می‌کند.

وی در ادامه گفت‌و‌گو با باری ماچ درباره ارتباط با فرانسه نیز گفت که زمانی که دولتی در فرانسه روی کار بیاید که در راستای منافع مشترک دو کشور فعالیت کند، با این دولت همکاری می‌کنیم.

اسد همچنین گفت که یک کاپیتان به مرگ و زندگی فکر نمی‌کند بلکه به نجات کشتی فکر می‌کند زیرا اگر کشتی غرق شود همه می‌میرند بنابر این بهتر است که وی به فکر نجات کشورش باشد.

وی تاکید کرد که ماندنش به عنوان رئیس‌جمهوری نه قبل از بحران و نه در خلال بحران و نه بعد از آن، برای وی هدف نبوده است.

بشار اسد گفت که وی به عنوان یک سوری نمی‌پذیرد که سوریه به عنوان عروسکی در دست غرب باشد و این یکی از اهداف و اصول دمشق است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز