خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع آمریکا:

وضعیت «عین‌العرب» همچنان خطرناک است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۹۱۹

نهادهای ناظر بر مسائل حقوق بشری در سوریه اعلام کرده‌اند که طی یک ماه گذشته و در جریان درگیری‌ها میان کردهای کوبانی و شبه نظامیان داعش ۵۵۳ نفر کشته شده‌اند.

«چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا گفت که به‌رغم حملات هوایی جنگنده‌های آمریکا و نیروهای ائتلاف به مواضع عناصر داعش در اطراف شهر «عین‌العرب»(کوبانی)، وضعیت این شهر کردنشین سوریه همچنان خطرناک است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، نهادهای ناظر بر مسائل حقوق بشری در سوریه روز گذشته - شنبه - اعلام کردند که طی یک ماه گذشته و در جریان درگیری‌ها میان کردهای کوبانی و شبه نظامیان داعش ۵۵۳ نفر کشته شده‌اند.

به گزارش نهاد ناظر بر حقوق‌ بشر در سوریه که دفترش در انگلیس است، ۲۹۸ نفر از کشته‌شدگان این نبرد‌ها از شبه‌نظامیان داعش بوده‌اند.

وی در ارتباط با نقش ترکیه در تحولات جدید سوریه و کوبانی گفت که نمایندگان آمریکا با دولت ترکیه در حال گفت‌وگو هستند اما درباره جزئیات این مذاکرات سخن نخواهد گفت و منتظر می‌ماند تا مقام‌های آنکارا در این‌باره اظهار نظر کنند.

در همین حال، فرماندهان کرد‌ها در کوبانی تاکید می‌کنند که از لحاظ نیروی انسانی در وضعیت خوبی به سر می‌برند اما تسلیحات لازم برای مقابله با تانک و توپ داعش را در اختیار ندارند.

«ادریس ناسان» از مقام‌های کوبانی به خبرگزاری رویترز گفت: «شبه‌نظامیان داعش در چند روز گذشته با خودروهای هاموی، موشک‌انداز، توپ و تانک به ما حمله کرده‌اند. ما فقط به فشنگ و کلاشنیکف احتیاج نداریم، ما تسلیحاتی موثر می‌خواهیم که در برابر توپ و تانک‌های فراوانی که آن‌ها به دست آورده‌اند، بایستیم.»

کوبانی در شمال سوریه و در نزدیکی مرز با ترکیه قرار دارد و نیروهای داعش در ادامه پیشروی خود در سوریه، در تلاش بوده‌اند تا کنترل آن را در دست بگیرند.

نیروهایی که اغلب از شبه‌نظامیان کرد هستند، در مقابل این پیشروی مقاومت می‌کنند، ولی گزارش شده است که به جز یک معبر باریک، شهر کوبانی در عمل تحت محاصره نیروهای داعش قرار دارد.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که صد‌ها نفر داخل شهر کوبانی گرفتار شده‌اند و هشدار داده است که اگر شهر به دست نیروهای داعش بیفتد، ممکن است «کشتار» رخ دهد.

هم‌زمان روز شنبه کرد‌ها در شهرهای مختلف اروپا به پشتیبانی از کوبانی تظاهرات کردند.

در دوسلدورف آلمان، حدود ۲۰ هزار کرد به خیابان‌ها آمدند. در لندن، در شهر برگنز اتریش، پاریس، بارسلونا و باسل هم تظاهرات برگزار شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز