خبرگزاری کار ایران

تا زمان معرفی وزرای جدید؛

وزرای فعلی افغانستان به عنوان سرپرست به فعالیت خود ادامه می‌دهند

کد خبر : ۲۱۰۱۹۷

در فرمان احمدزی که توسط اداره امور و دبیرخانه شورای وزرا منتشر شده، آمده است که این تصمیم به منظور جلوگیری از وقفه در کار وزارت‌ها و ادارات مستقل اتخاذ شده است.

«اشرف غنی احمدزی» رئیس‌جمهوری افغانستان با صدور فرمانی اعلام کرد که همه وزرا و روسای ادارات مستقل تا زمان معرفی وزرا و روسای جدید، از امور وزارت‌های خود سرپرستی می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، در فرمان احمدزی که توسط اداره امور و دبیرخانه شورای وزرا منتشر شده، آمده است که این تصمیم به منظور جلوگیری از وقفه در کار وزارت‌ها و ادارات مستقل اتخاذ شده است.

بر اساس این فرمان، سرپرستان وزارتخانه‌ها و ادارات مستقل حق برکناری یا استخدام افراد جدید را نخواهد داشت.

معرفی کابینه جدید برای گرفتن رای از مجلس، جزئی از اختیارات رئیس‌جمهوری است که انتظار می‌رود در هفته‌های اول کاری انجام شود.

احمدزی در حال حاضر مشغول تهیه فهرستی از وزرای پیشنهادی برای معرفی به کابینه است.

بر اساس موافقت‌نامه تشکیل دولت وحدت ملی، در گزینش وزرا و ادارات مستقل هم رئیس‌جمهوری و هم رئیس اجرایی دولت که «عبدالله عبدالله» است، باید با هم مشورت کنند.

احمدزی در نخستین روزهای کاری خود، «حنیف اتمر» وزیر پیشین کشور را به عنوان مشاور شورای امنیت ملی و «عبدالسلام رحیمی» را به عنوان رئیس دبیرخانه شورای وزرا و اداره امور و «عمرزاخیلوال» وزیر پیشین دارایی را به عنوان مشاور اقتصادی و سرپرست وزارت دارایی منصوب کرد.

بر اساس فرمان دیگر احمدزی، دفتر رئیس‌جمهوری افغانستان هم با اداره امور و دبیرخانه شورای وزرا ادغام شده که روند گزارش‌دهی نهادهای دولتی به قوه مجریه هم از طریق آن صورت می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز