خبرگزاری کار ایران

پارلمان سابق لیبی فعالیت خود را از سر گرفت

کد خبر : ۱۹۸۷۱۹

سخنگوی پارلمان سابق لیبی گفت که این پارلمان پس از آغاز دوباره فعالیت خود در طرابلس، «عمر الحاسی» را به عنوان نخست‌وزیر انتخاب کرده و وی را مامور تشکیل دولت جدید لیبی کرد.

پارلمان سابق لیبی که در اختیار اسلام‌گرایان بود، شب گذشته فعالیت خود را در طرابلس از سر گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در پی اخراج شبه‌نظامیان شهر «الزنتان» از فرودگاه بین‌المللی طرابلس توسط شبه‌نظامیان شهر «مصراته»، پارلمان سابق لیبی که در اختیار اسلام‌گرایان بود، فعالیت خود را از سر گرفت.

«عمر الحمیدان» سخنگوی پارلمان سابق لیبی گفت که این پارلمان پس از آغاز دوباره فعالیت خود در طرابلس، «عمر الحاسی» را به عنوان نخست‌وزیر انتخاب کرده و وی را مامور تشکیل دولت جدید لیبی کرد.

این در حالی است که پارلمان کنونی لیبی که در اختیار لیبرال‌ها است، جلسات خود را در شهر «طبرق» و به دور از درگیری‌های طرابلس و بنغازی برگزار می‌کند.

در همین حال، «عبدالله الثنی» نخست‌وزیر و «عقیله صالح العیسی» رئیس پارلمان لیبی در کنفرانسی مطبوعاتی اقدام پارلمان برای از سر گیری فعالیت و انتخاب الحاسی به عنوان نخست وزیر را به شدت محکوم کردند.

الثنی گفت که «نوری بوسهمین» که رئیس پارلمان سابق بود، اکنون هیچ سمت رسمی ندارد و مکلف کردن الحاسی توسط وی به عنوان نخست‌وزیر جدید باطل و غیرقانونی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز