خبرگزاری کار ایران

کی‌یف نسبت به آغاز جنگ روسیه و اوکراین هشدار داد

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۲۳۱

دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین با تاکید بر این‌که سربازان پوتین منتظر دستور وی برای حمله به اوکراین هستند، گفت که بلندپروازی‌های رییس‌جمهوری روسیه محدود به کریمه نیست.

هم‌زمان با حضور گسترده اوکراینی‌ها در میدان «استقلال» پایتخت با هدف حمایت از یکپارچگی و تمامیت ارضی کشورشان، مقام‌های کی‌یف نسبت به جدی شدن احتمال جنگ هشدار دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز٬ دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین با تاکید بر این‌که سربازان پوتین منتظر دستور وی برای حمله به اوکراین هستند، گفت که بلندپروازی‌های رییس‌جمهوری روسیه محدود به کریمه نیست.

«آندری پاروبی» در این‌باره گفت: «پوتین چشم طمع به کل خاک اوکراین دارد».

با این حال وزیر دفاع روسیه ضمن تکذیب این مواضع، تاکید کرد که مسکو به تمامی توافقات بین‌المللی درباره محدودیت جابه‌جایی نیرو در منطقه مرزی با اوکراین پایبند است.

نیروهای نظامی روسیه بامداد دوشنبه عملیات تصرف پایگاه «فئودوسیا» را نیز آغاز کردند تا روند روسی شدن تشکیلات کریمه، شکل جدی‌تری به خود بگیرد.

رییس‌جمهوری روسیه شنبه گذشته دستور این تغییرات را صادر کرده بود.

کی‌یف هنوز به طور رسمی دستور عقب‌نشینی صادر نکرده و به اعلام احتمال تغییر در آرایش نیروهایش اکتفا کرده است.

جنگ لفظی کی‌یف و مسکو در حالی تشدید شده است که انتظار می رود سران هفت کشور صنعتی جهان در لاهه هلند، درباره بحران اوکراین بحثو تبادل نظر کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز