خبرگزاری کار ایران

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۰۳۰

رئیس شورای اروپایی، گفت که اگر روسیه برای بی ثبات کردن اوکراین اقدامات بیشتری انجام دهد با «پیامدهای شدیدی» روبه‌رو خواهد شد.

اتحادیه اروپا در تازه‌ترین اقدام خود علیه روسیه ۱۲ نفر از شخصیت‌های مهم این کشور از جمله «دیمیتری روگوزین» معاون نخست‌وزیر و «دمیتری کیسلیوف» سردبیر خبرگزاری «روسیه امروز» را مشمول تحریم کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی بی سی٬ همچنین ادعاهایی مبنی بر سرمایه‌گذاری «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری روسیه در شرکت‌های نفتی مطرح شده است.

«هرمان ون رومپوی» رئیس شورای اروپایی، گفت که اگر روسیه برای بی ثبات کردن اوکراین اقدامات بیشتری انجام دهد با «پیامدهای شدیدی» روبه‌رو خواهد شد.

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم چنین گفته‌اند که برای کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه اقداماتی را در نظر خواهند گرفت.

به گفته ون رومپوی رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای یافتن راه های دیگر تامین انرژی اروپا، درصورت قطع گازصادراتی روسیه، یک اجلاس دوروزه در ماه ژوئن تشکیل خواهند داد.

روسیه درحال حاضر تامین کننده یک سوم از نیازهای انرژی اروپا است.

در همین حال گزارش‌ها حاکی است که پلیس اوکراین رئیس شرکت دولتی «نفت و گاز» را به ظن یک اختلاس چهار میلیارد دلاری بازداشت کرده است.

این اختلاس در دوران «ویکتور یانوکوویچ» رییس‌جمهوری برکنار شده اوکراین صورت گرفته است.

سازمان‌های اطلاعاتی اوکراین در حال حاضر مشغول تحقیق درباره فساد در وزارت کشاورزی هستند و گفته می شود که از این وزارتخانه ده‌ها هزار ا دلار پول نقد به دست آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز