خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری ایتالیا با استعفای نخست‌وزیر موافقت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۲۵

انریکو لتا به طور رسمی استعفای خود را به رئیس‌جمهوری ایتالیا تقدیم کرده و این درخواست مورد پذیرش رییس‌جمهوری قرار گرفته است.

«جورجو ناپولیتانو» رئیس‌جمهوری ایتالیا استعفای «انریکو لتا» نخست‌وزیر این کشور را پذیرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، لتا به طور رسمی استعفای خود را به رئیس‌جمهوری ایتالیا تقدیم کرده و این درخواست مورد پذیرش رییس‌جمهوری قرار گرفته است.

بنابر گزارش‌ها، رئیس‌جمهوری ایتالیا «ماتئو رنزی» را که به‌تازگی به رهبری حزب دموکراتیک برگزیده شده است، مامور تشکیل دولت جدید ایتالیا خواهد کرد.

رنزی ۳۹ ساله همواره از سیاستمداران نسل قدیم خواسته است تا راه را برای تازه واردها در عرصه سیاسی این کشور باز کنند.

رنزی نخست‌وزیر ایتالیا را متهم کرده است که نتوانسته در راستای بهبود اقتصادی کشور که نرخ بیکاری آن به بالاترین میزان طی ۴۰ سال اخیر رسیده است، اقدامی انجام دهد.

لتا قبل از آن که استعفای خود را به رئیس‌جمهوری ارائه دهد، از همه کسانی که به وی در ده ماه گذشته در سمت نخست‌وزیری کمک کردند، تشکر کرد.

دولت کنونی ایتالیا با ائتلاف احزاب چپ میانه و راست میانه تشکیل شده بود اما دولت از همان ابتدای تشکیل وضعیت شکننده‌ای داشت.

«آنجلینو آلفونسو» رهبر حزب راست میانه گفته است که هیچ تضمینی وجود ندارد که تلاش برای تشکیل دولت جدید توسط ماتئو رنزی به نتیجه برسد.

آلفونسو گفته است که وی از دولتی که سیاست‌هایی چپ‌گرایانه داشته باشد، حمایت نمی‌کند.

دولت پیشین، به نخست‌وزیری ماریو مونتی نیز تنها ١٣ ماه دوام داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز