خبرگزاری کار ایران

رجب طیب اردوغان:

جنگ اسرائیل علیه غزه «تلاشی برای نسل‌کشی» است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۲۹۶

رئیس‌جمهوری ترکیه، حمله نظامی اسرائیل به غزه را «تلاشی برای نسل‌کشی» توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، حمله نظامی اسرائیل به غزه را «تلاشی برای نسل‌کشی» توصیف کرد.

اردوغان روز جمعه در سخنرانی در مجمع دیپلماسی آنتالیا گفت: «آنچه در غزه اتفاق می‌افتد قطعا یک جنگ نیست بلکه تلاش برای نسل‌کشی است».

وی ادامه داد: «حتی جنگ هم اخلاق، آداب و قانونی دارد که باید رعایت شود. نوزادانی که در آغوش مادرشان رها می‌شوند تا متحمل گرسنگی و تشنگی شود، ما در مورد وحشیگری صحبت می‌کنیم که بیمارستان‌ها، کلیساها، مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و اردوگاه‌های پناهندگان را بمباران می‌کند».

وی بار دیگر خواستار تشکیل کشور فلسطین شد و گفت: «تا زمانی که سخنان ما با عمل حمایت نشود، نه توقف ظلم در فلسطین امکان‌پذیر است و نه بازسازی اعتماد به نظام بین‌المللی».

کارشناسان سازمان ملل پیش از این، تهاجم اسرائیل را به عنوان نسل‌کشی در حال شکل‌گیری» توصیف کردند.

وزارت بهداشت غزه امروز -جمعه- اعلام کرد که بیش از ۳۰ هزار و ۲۰۰ نفر در غزه از هفتم اکتبر جان خود را از دست داده‌اند و به گفته آژانس‌های سازمان ملل، بیش از نیم میلیون نفر در آستانه قحطی قرار دارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز