خبرگزاری کار ایران

درخواست مقام ‌های ارشد حقوق بشری سازمان ملل:

اسرائیل حمله برنامه‌ریزی‌شده «هولناک» خود به رفح را متوقف کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۹۷۹

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور فعالیت‌های بشردوستانه و امداد اضطراری و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از اسرائیل خواستند تا حمله برنامه‌ریزی‌شده «هولناک» خود به شهر مرزی رفح را متوقف کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «مارتین گریفیث» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور فعالیت‌های بشردوستانه و امداد اضطراری و «ولکر ترک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از اسرائیل خواستند تا حمله برنامه‌ریزی‌شده «هولناک» خود به شهر مرزی رفح را متوقف کند.

گریفیث و ترک هشدار دادند که چنین عملیاتی احتمالاً منجر به تلفات گسترده غیرنظامیان خواهد شد.

ترک گفت که حمله به رفح خطر ارتکاب «جنایات وحشیانه» را در پی دارد.

وی تأکید کرد: «یک تهاجم نظامی تمام‌عیار بالقوه به رفح؛ جایی که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار فلسطینی در مقابل مرزهای مصر جمع شده‌اند و جایی برای فرار ندارند، وحشتناک است. این چشم‌انداز به ویژه با توجه به این‌که احتمالاً تعداد بسیار زیادی از غیرنظامیان و اغلب کودکان و زنان جان خود را از دست خواهند داد، بسیار وخیم‌تر می‌شود». 

طبق تعریف سازمان ملل متحد، اصطلاح «جنایات وحشیانه» به جنایات نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی اشاره دارد که در معاهدات بین‌المللی تعریف شده است.

گریفیث نیز با انتشار پستی در اینستاگرام، بار دیگر تاکید کرد که فلسطینی‌های متمرکز در رفح پس از «ماه‌ها آوارگی، تحمل بمب‌ها، بیماری و گرسنگی»، «مصائب غیرقابل تصوری را متحمل شده‌اند».

وی افزود: «آنها قرار است کجا بروند؟ آنها چگونه باید در امان بمانند؟ جایی برای رفتن در غزه باقی نمانده است.

گریفیث تأکید کرد: «غیرنظامیان باید محافظت شوند و نیازهای ضروری آنها از جمله سرپناه، غذا و بهداشت باید برآورده شود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز