خبرگزاری کار ایران

حملات هوایی جدید آمریکا و انگلیس به شمال یمن

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۷۲۲

رسانه‌های یمنی از بمبارن جدید آمریکا و انگلیس در استان صعده واقع در شمال این کشور خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از المسیره، ائتلاف آمریکایی-انگلیسی بامداد امروز –سه‌شنبه- سه حمله هوایی به استان صعده در شمال یمن انجام داد.

در این گزارش بدون اشاره به جزئیات بیشتر آمده است که این حملات مکان‌هایی را در بخش شرقی مرکز استان صعده هدف قرار دادند.

طبق این گزارش، حملات هوایی جدید پس از انجام آخرین حمله موشکی در دریای سرخ انجام شده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا نیز در همین زمینه در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش آمریکا دو قایق پهپاد بمب گذاری شده متعلق به نیروهای یمنی را هدف قرار داده است.

در این بیانیه ادعا شده است که حملات حدود ساعت سه و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر به وقت صنعا انجام شد و اهداف مورد حمله به عنوان تهدیدی قریب الوقوع برای کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده و کشتی‌های تجاری در منطقه بودند.

طبق این بیانیه، این حملات هوایی بخشی از پاسخ نظامی مستمر واشنگتن و لندن از ۱۲ ژانویه است که مناطق تحت کنترل جنبش انصار الله در صنعا و سایر استان های شمالی را هدف قرار می دهد.

این در حالی است که نیروهای یمنی تاکید کرده اند که عملیات نظامی آنها در دریای سرخ، تنگه باب المندب و خلیج صرفا کشتی‌های اسرائیلی را که به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت می‌کنند، هدف قرار می‌دهند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز