خبرگزاری کار ایران

سی ان ان:

عربستان سعودی در ازای بهایی بالاتر با اسرائیل عادی‌سازی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۳۵۹

سی‌ان‌ان در گزارشی نوشت که عربستان سعودی ممکن است عادی‌سازی روابط با اسرائیل را در ازای بهایی بالاتر بپذیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان، عربستان سعودی اعلام کرده است که به رسمیت شناختن اسرائیل ممکن است روی میز باشد، اما به بهایی بالاتر.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در سفر به خاورمیانه که شامل عربستان سعودی و اسرائیل نیز بود، گفت که مذاکرات عادی‌سازی ادامه دارد و منفعت منطقه برای پیگیری این موضوع آشکار است. 

بلینکن قبل از رفتن به اسرائیل در عربستان سعودی گفت: «در رابطه با عادی سازی باید بگویم  که بله، ما در واقع در هر نقطه از جمله در عربستان سعودی درباره این موضوع صحبت کردیم».

«خالد بن بندر آل سعود»، سفیر عربستان سعودی در انگلیس نیز سه شنبه گذشته در گفت و گو با بی بی سی گفت که قطعا تمایل به عادی سازی روابط وجود دارد و این اهتمام از سال ۱۹۸۲ علاقه وجود داشته است». 

بنا به گفته کارشناسان، بهایی که عربستان سعودی در ازای عادی سازی مطالبه خواهد کرد، در حال حاضر بیشتر از زمان پیش از جنگ غزه خواهد بود، زیرا ریاض ممکن است احساس کند که مجبور به کسب امتیازات بیشتر از ایالات متحده و اسرائیل است.

«علی الشهابی»، نویسنده و تحلیلگر سعودی نیز گفت که دولت عربستان سعودی به شرطی که اسرائیل گام‌های مشخصی برای اتخاذ راهکار دو کشوری بردارد، از عادی ‌سازی روابط استقبال می‌کند.

الشهابی با اشاره به اینکه این گام‌ها باید وعده‌های ملموس باشد نه وعده‌های توخالی که اسرائیل پس از عادی‌سازی آن‌ها را فراموش کند، همان‌طور که با کشورهای دیگر انجام داده است، تأکید کرد که ریاض به دنبال ظاهرسازی نیست. 

وی گفت که توافق عادی سازی بین عربستان سعودی و اسرائیل تنها کارتی است که ایالات متحده یا هر شخص دیگری با برای تشویق اسرائیل به دادن امتیاز  امتاز دارد. 

الشهابی در پایان افزود: «عربستان از این موضوع آگاه است و می خواهد تلاش کند برای  حل و فصل نهایی این درگیری اعمال فشار کند». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز