خبرگزاری کار ایران

سفیر عربستان در انگلیس:

خواهان عادی‌سازی روابط با اسرائیل به هزینه فلسطین نیستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۳۸۱

سفیر عربستان سعودی در انگلیس تاکید کرد که کشورش نمی‌خواهد با اسرائیل به هزینه فلسطین عادی‌سازی انجام دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی بی سی، «خالد بن بندر بن سلطان»، سفیر عربستان در انگلیس اعلام کرد که کشورش به عادی سازی روابط با اسرائیل علاقه‌مند است اما نه اینکه به ضرر مردم فلسطین باشد.

وی تاکید کرد که هرگونه توافق با اسرائیل باید منجر به تشکیل کشور فلسطین شود.

سفیر عربستان با تاکید بر لزوم برقراری آتش بس در غزه توضیح داد که بشریت در قبال غزه شکست خورده است و جامعه بین الملل قادر به پایان دادن به جنگ نیست.

وی درباره عادی سازی روابط با اسرائیل تاکید کرد که عربستان به عادی سازی علاقه مند است، اما این امر مستلزم پایان دادن به درگیری در غزه و همچنین وجود مسیر عملی برای تشکیل کشور فلسطین است. 

سفیر عربستان گفت: «توافق بر سر عادی سازی قریب الوقوع بود و در آن شکی وجود ندارد. از نظر ما نتیجه نهایی مذاکرات دست کم باید شامل یک کشور مستقل فلسطینی باشد. هر چند که هنوز به عادی سازی معتقد هستیم اما این امر به هزینه فلسطین  تمام نخواهد شد».

وی ادامه داد: «ما به عادی سازی نزدیک بودیم و بنابراین به تشکیل کشور فلسطین نزدیک بودیم. هیچ یک از این دو بدون دیگری محال است اما ترتیب و نحوه مدیریت آن موضوع مورد بحث بود». 

سفیر تصریح کرد: «مشکلی که امروز در دولت کنونی اسرائیل داریم این است که یک دیدگاه افراطی و مطلقی بر آن حاکم است که به دنبال توافق نیست و بنابراین هرگز نمی تواند به درگیری پایان دهد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز