خبرگزاری کار ایران

محمد عبدالسلام:

قطعنامه شورای امنیت علیه انصارالله، یک «بازی سیاسی» است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۵۲۷

سخنگوی انصارالله یمن قطعنامه شورای امنیت که خواستار توقف حملات این گروه در دریای سرخ شده است را یک «بازی سیاسی» توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن قطعنامه شورای امنیت که خواستار توقف حملات این گروه در دریای سرخ شده است را یک «بازی سیاسی» توصیف کرد.

وی افزود که آمریکا را اقدام به نقض قوانین بین‌المللی کرده است.

 شورای امنیت سازمان ملل متحد ساعاتی پیش قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از نیروهای انصارالله خواسته شده است به حملات خود در دریای سرخ پایان دهند. 

این قطعنامه با ۱۱ رأی موافق، بدون رأی مخالف و چهار رای ممتنع از جمله رأی الجزایر، چین و روسیه تصویب شد. 

«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با استقبال از تصویب این قطعنامه که توسط ایالات متحده و ژاپن ارائه شده بود، گفت که این قطعنامه به صراحت از انصارالله می‌خواهد حملات خود را متوقف کند و بر حمایت شورا از حقوق کشتیرانی و آزادی تردد کشتی‌های همه کشورها در دریای سرخ مطابق با قوانین بین المللی تأکید می‌کند.

وی با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس، ایران را به حمایت و دست داشتن در این حملات متهم کرد. 

«باربارا وودوارد» نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز با انتقاد از حملات انصارالله، گفت که حملات در دریای سرخ «بیشترین ضربه را به فقیرترین کشورهای جهان وارد کرد».

پیش از این، شورای امنیت سازمان ملل متحد به سه اصلاحیه پیشنهادی روسیه که «قطعنامه را تضعیف می‌کرد»، رأی منفی داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز