خبرگزاری کار ایران

کدخدایی:

نهادهای بین‌المللی از محاکمه‌ عادلانه رژیم صهیونیستی ناتوان مانده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۱۸۱

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به رویکرد مداخله‎جویانه کشورهای غربی به بهانه‎های حقوق بشری، گفت: نهاد‌های بین‌المللی هنوز نتوانسته‌اند محاکمه‌ای عادلانه و واقعی برای رسیدگی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی داشته باشند

به گزارش ایلنا، عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان شورای نگهبان و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ابعاد و دلایل استاندارد‌های دوگانه حقوق بشری کشور‌های غربی به‌ویژه رویکردهای مداخله‌جویانه آن‌ها به بهانه‌های حقوق بشری در امور کشورهای مستقل و سکوت در برابر جنایت‌های علیه بشریت رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: متاسفانه جامعه بین‌المللی مبتنی بر منافعی است که همواره مشروع نیست.

کدخدایی با اشاره به اینکه کشور‌های مختلف در اقدام‌ها، رفتار‌ها و رویکرد‌های خود در بستر جامعه بین‌المللی به دنبال منافع و اهداف خود هستند، اظهار کرد: این روند در رویکرد‌های سیاسی و اقتصادی کشور‌های مختلف و در نتیجه در جامعه بین‌المللی مشهود است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان، بیان کرد: از طرف دیگر نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی موجود به دلیل اینکه تحت نفوذ برخی از دولت‌هایی هستند که منافع خود را در اولویت قرار می‌دهند، نمی‌توانند آن طور که باید و شاید از حق دفاع کنند؛ حق به مفهوم واقعی و آنچه در نظام بین‌الملل واقعیت دارد.

وی با اشاره به جنایت‌های گسترده رژیم صهیونیستی در غزه طی ماه‎های گذشته، توضیح داد: در حوادث مربوط به غزه شاهد بودیم که به دلیل نیاز به آتش‌بس، لازم بود قطعنامه‌ای صادر شود و این موضوع چندین بار در شورای امنیت مطرح و با وتوی آمریکا مواجه شد؛ این‌ها نشان‌دهنده این است که علاوه بر وجود استاندارد‌های دوگانه، ضعف‌هایی در نظام و نهاد‌های بین‌المللی در پیگیری از حقوق مظلومان داریم.

کدخدایی با بیان اینکه اکنون تنها چیزی که تا حدودی می‌تواند موثر باشد، رشد افکار عمومی جامعه جهانی است که می‌تواند مانع تجاوز به حقوق مردم در حوزه‌های مختلف شود، اضافه کرد: در این موضوع می‎توان به تجاوزی که رژیم صهیونیستی علیه غزه انجام داد و هزاران کودک و زن و سالمند را به شهادت رساند، اشاره کرد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در پایان با اشاره به اینکه نهاد‌های بین‌المللی هنوز نتوانسته‌اند محاکمه‌ای عادلانه و واقعی برای رسیدگی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی داشته باشند، گفت: طبیعتا رسیدن به یک نقطه‌ای از انصاف و عدالت جهانی، زمان‌بر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز