خبرگزاری کار ایران

آنتونی بلینکن؛

نتانیاهو باید گرایش‌های راست افراطی دولت خود را مهار کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۱۵۰

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری در تل‌‌آویو گفت که اگر دولت اسرائیل خواهان کمک شرکای عرب در منطقه با امنیت پایدار است، باید به سمت راه حل دو دولتی حرکت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری در تل‌‌آویو گفت که اگر دولت اسرائیل خواهان کمک شرکای عرب در منطقه با امنیت پایدار است، باید به سمت راه حل دو دولتی حرکت کند.

بلینکن در برخی از صریح‌ترین اظهارات خود در مورد این موضوع خاطرنشان کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باید گرایش‌های راست افراطی دولت خود را برای دستیابی به هر پیشرفتی در آینده مهار کند.

وی گفت: «اسرائیل باید از اقدام‌هایی که توانایی فلسطینیان برای حاکمیت مؤثر را تضعیف می‌کند، دست بردارد. خشونت شهرک‌نشینان افراطی که بدون مجازات انجام می‌شود، گسترش شهرک‌ها، تخریب‌ها، اخراج‌ها، همگی دستیابی به صلح و امنیت پایدار را برای اسرائیل دشوارتر - نه آسان‌تر - می‌کند».

بلینکن افزود: «اسرائیل باید شریک رهبران فلسطینی باشد که مایل به رهبری مردم خود و زندگی صلح‌آمیز در کنار اسرائیل هستند».

دیپلمات ارشد آمریکایی پس از دیدار با رهبران عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر و اردن با نتانیاهو دیدار کرد.

وی تأکید کرد: «اگر اسرائیل می‌خواهد همسایگان عرب آن تصمیم‌های سختی را اتخاذ کنند تا به تضمین امنیت پایدار کمک کند، رهبران اسرائیل باید خودشان تصمیم‌های سختی بگیرند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز