خبرگزاری کار ایران

درخواست لاوروف برای اتحاد گروه‌های فلسطینی درباره برنامه سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۹۳۵

وزیر خارجه روسیه از درخواست کشورش برای اتحاد گروه‌های فلسطینی درباره برنامه سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو از گروه‌های فلسطینی می‌خواهد که درباره برنامه سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین متحد شوند.

لاوروف گفت: «روسیه همواره خواستار آغاز مذاکرات فلسطین و اسرائیل است و یکی از موانع موجود بر سر راه این موضوع فقدان وحدت فلسطین است».

وی ادامه داد: «ما از اقدامات شرکای خود به ویژه مصر و الجزایر با هدف حل این مشکل حمایت می‌کنیم و به نوبه خود به دوستان فلسطینی نیز برای یافتن راه‌حل کمک می‌کنیم. روسیه بستری را برای برگزاری نشست‌ها در این زمینه فراهم کرده است و ما آنها را تشویق می‌کنیم که حول برنامه سیاسی سازمان آزاد‌ی‌بخش فلسطین متحد شوند». 

لاوروف تاکید کرد که طرف روسی در تماس‌های خود با نمایندگان گروه‌های فلسطینی به آنها خطر اختلاف و شکاف در زمینه تشکیل کشور فلسطین را توضیح می‌دهد‌.

وی افزود: «‌روسیه در آوریل ۲۰۲۳ ابتکاری را برای برگزاری رایزنی‌های چند‌جانبه  جهت ایجاد هماهنگی بین روش‌ها برای تضمین وحدت فلسطین مطرح کرد. در مرحله دوم قرار است نمایندگان گروه‌های اصلی فلسطین در این گفت‌وگو حضور داشته باشند».

لاوروف گفت:‌«پیشنهاد ما همچنان روی میز است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز