خبرگزاری کار ایران

لاوروف:

مسکو به استقرار قریب الوقع موشک‌های میان‌برد آمریکا پاسخ قاطع خواهد داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۸۷۵

وزیر خارجه روسیه بر اتخاذ اقدامات جدی از سوی مسکو در واکنش به استقرار قریب الوقوع سامانه‌های موشکی زمینی آمریکا تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو در واکنش به استقرار قریب الوقوع سامانه‌های موشکی زمینی آمریکا که طبق معاهده موشک‌های میان‌برد و کوتاه برد ممنوع است، اقدامات جدی را اتخاذ  خواهد کرد.  

لاوروف گفت: «‌با توجه به اقدامات واشنگتن، به نظر می‌رسد زمان تصمیم‌گیری سیاسی مسکو درباره آینده توقف یک‌جانبه استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد از سوی روسیه فرا رسیده است».

وی افزود: «تعهد ما به این تعلیق ارتباط تنگاتنگی با احتمال ظهور موشک‌های زمینی میان‌برد و کوتاه‌برد ساخت آمریکا در مناطق مرتبط دارد. موضوع استقرار این سلاح‌ها توسط کشورهای متخاصم با توجه به ویژگی‌های این نوع تسلیحات از نظر امنیت ملی روسیه بسیار حساس است و در مورد ایالات متحده این جنبه به دلیل ارتباط مستقیم با سایر عوامل مؤثر بر ثبات استراتژیک اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. واضح است که ایجاد خطرهای موشکی بیشتر از سوی واشنگتن ما را ملزم به اتخاذ تدابیر در زمینه واکنش جدی می‌کند». 

لاوروف در عین حال تاکید کرد که اگر ایالات متحده گام‌های خاصی برای افزایش فشار بر ما از راه‌های دیگر برندارد، روسیه آغازگر استقرار تسلیحات موشکی نخواهد بود. 

وی افزود: «اما تدارکات پنتاگون نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به زودی موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد زمینی را در مناطق مختلف جهان مستقر خواهند کرد، بنابراین می‌توان گفت که زمان آن فرا رسیده است تا تصمیمات سیاسی لازم را اتخاذ کنیم». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز