خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۴۵۴

ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای آتش‌بس در غزه را به شورای امنیت از سوی امارات٬ فعال شدن ماده ۹۹ منشور جهانی سازمان ملل متحد از سوی گوترش و حمله پهپادی به پایگاه «عین‌الاسد» از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا٬ مقاومت اسلامی عراق از حمله پهپادی به پایگاه «عین‌الاسد» که محل استقرار اشغالگران آمریکایی در عراق است، خبر داد.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز -چهارشنبه- مدعی شد که ارتش این رژیم خانه یکی از رهبران حماس در جنوب غزه را محاصره کرده است.

- دبیرکل سازمان ملل متحد در اقدامی کم‌سابقه و نادر، ماده ۹۹ منشور جهانی سازمان ملل متحد را فعال کرد.

- تحقیقات عفو بین‌الملل حاکی از آن است که یک سیستم هدایت تسلیحاتی ساخت آمریکا در دو حمله هوایی رژیم صهیونیستی در غزه در ماه اکتبر که در جریان آن ۴۳ غیرنظامی جان خود را از دست دادند، استفاده شده است.

- امارات متحده عربی پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه کرد که در آن خواستار آتش‌بس بشردوستانه در غزه شد.

 

- نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در واکنش به اقدام دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر فعال کردن بند ۹۹ منشور سازمان ملل، گفت که وی به «سطح جدیدی از زوال اخلاقی» رسیده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز