خبرگزاری کار ایران

رسانه های آمریکا:

بایدن «جلاد فلوجه» را به جنگ علیه غزه فرستاده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۷۵۸

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که رئیس‌جمهور این کشور ژنرال ملقب به جلاد فلوجه را به سرزمین‌های اشغالی فرستاده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خلیج آن لاین، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور این کشور ، ژنرال «جیمز گیلن»، ملقب به «جلاد  عراق» را که فرمانده عملیات فلوجه در سال ۲۰۰۴ بود، به  سرزمین‌های اشغالی فرستاده است تا در جنگ غزه شرکت کند.

سی‌ان‌ان روز گذشته -چهارشنبه- گزارش داد که بایدن، گلین و گروهی از کارشناسان نظامی را برای کمک به برنامه ریزی جهت حمله به نوار غزه فرستاده است.

این شبکه تاکید کرد: «مقام‌های نظامی آمریکا در تلاش هستند تا اسرائیل را از نوعی جنگ وحشیانه شهری که آمریکا علیه شورشیان در جنگ عراق به راه انداخت، دور کنند تا اسرائیلی‌ها درگیر نبردی خونین نشوند». 

در این گزارش آمده است که مشاوران خواستار درس گرفتن از یکی از خونین‌ترین نبردها در عملیات نظامی آمریکا در فلوجه واقع در غرب عراق در سال ۲۰۰۴ و استفاده از تجربه تصرف شهر موصل توسط گروه تروریتسی داعش در سال ۲۰۱۶ هستند.

اکسیوس نیز به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که بایدن نگرانی‌های «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره طرح اسرائیل برای حمله زمینی به غزه را درک می‌کند.

این پایگاه خبری نوشت: «بایدن به رغم حمایت کامل از اسرائیل و حق آن در حمله به جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به طور منظم و دقیق حمله زمینی قریب‌الوقوع به غزه را به تعویق انداخته است».

در پایان این گزارش آمده است: «آمریکا نمی‌خواهد اسرائیل بی‌ملاحظه یا بدون در نظر گرفتن نگرانی‌های آمریکا عمل کند».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز