خبرگزاری کار ایران

نتانیاهو:

چاره‌ای غیر از حمله زمینی به غزه نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۴۹۱

نخست‌وزیر رژیم صهیوینستی به رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد که این رژیم گزینه‌ای غیر از حمله زمینی به نوار غزه ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از آکسیوس، منابع آگاه اعلام کرند که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا اطلاع داده است که اسرائیل گزینه‌ای غیر از آغاز عملیات نظامی زمینی در غزه و ورود به نوار غزه ندارد.

منابع آمریکایی‌-‌اسرائیلی گفتند که نتانیاهو در تماس تلفنی با بایدن تاکید کرد که اسرائیل چاره دیگری غیر از پاسخ با توسل به زور ندارد زیرا نباید در خاورمیانه ضعف نشان داد و اسرائیل باید بازدارندگی خود را احیا کند.

به گفته این منابع، بایدن در این گفت‌و‌گو بر موضوع اسرای اسرائیلی تمرکز کرد اما نتانیاهو بر لزوم ورود به غزه و عدم  امکان مذاکره در برهه کنونی تاکید کرد. 

آکسیوس نوشت: «‌پیام نتانیاهو نشان‌دهنده نحوه واکنش اسرائیل به حمله حماس در روزها و هفته‌های آینده است با توجه به اینکه وی این جنگ را طولانی و دشوار توصیف کرده بود».

طبق این گزارش،‌ بایدن در جریان این تماس از نتانیاهو درباره سناریویی مبنی بر باز شدن جبهه دوم در امتداد مرز اسرائیل و لبنان سوال کرد اما نتانیاهو در پاسخ گفت که وجود یک جبهه در مرز با لبنان مایه نگرانی است و اسرائیل برای این سناریو آماده می‌شود اما وی در عین حال تاکید کرد که گزینه‌ای غیر از پاسخ با قدرت به غزه وجود ندارد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز