خبرگزاری کار ایران

دولت آمریکا به طور موقت از تعطیلی نجات پیدا کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۳۵۳

بعد از مجلس نمایندگان آمریکا سنای این کشور نیز طرحی را تصویب کرد که از تعطیلی دولت به‌مدت ۴۵ روز جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بعد از مجلس نمایندگان آمریکا سنای این کشور نیز طرحی را تصویب کرد که از تعطیلی  دولت به‌مدت ۴۵ روز جلوگیری می‌کند.

سنای آمریکا که اکثریت آن در اختیار دموکرات‌ها است، با ۸۸ رأی موافق در برابر ۹ رأی موافق به تصویب این قانون رأی داد تا مانع چهارمین تعطیلی جزئی دولت فدرال در یک دهه گذشته شود.

این طرح اکنون برای «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا فرستاده شده است تا پیش از ضرب‌الاجل نیمه شب آن را امضا کند. 

ساعاتی پیش، مجلس نمایندگان آمریکا نیز لایحه‌ای را‌ با ۳۳۵ رأی موافق در برابر ۹۱ رأی مخالف به تصویب رساند تا مانع تعطیلی دولت شود. یک دموکرات و ۹۰ جمهوری‌خواه به این طرح رأی منفی دادند.

این اقدام بودجه دولت آمریکا را تا ۱۷ نوامبر در سطح هزینه‌های جاری حفظ می‌کند و شامل ۱۶ میلیارد دلار کمک در حوزه بلایای طبیعی می‌شود.

 این بودجه شامل کمک به اوکراین یا تغییرات سیاست مرزی نمی‌شود.

در صورت خودداری کنگره از تصویب برنامه بودجه، سازمان‌های دولتی تعطیل می‌شدند و صدها هزار کارمند دولت به مرخصی بدون حقوق می‌رفتند.

دولت آمریکا در یک دهه گذشته سه بار به دلیل تامین نشدن بودجه نهادهای فدرال تعطیل شده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز