خبرگزاری کار ایران

رسانه‌های عبری زبان:

تشکیلات خودگران وعده عدم تضعیف مذاکرات عادی‌سازی عربستان و اسرائیل را داده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۳۹۰

رسانه‌های عبری زبان از وعده مقام‌های فلسطینی برای عدم تضعیف مذاکرات عادی‌سازی بین عربستان و اسرائیل خبر داده اند.

به گزارش ایلنا به نقل از جروزالیم پست،  منابع آگاه مدعی شدند که دیپلمات‌های آمریکایی ضمانت‌هایی را از مقام‌های فلسطینی دریافت کرده‌اند که مذاکرات عادی‌سازی بین عربستان سعودی و اسرائیل را که  با نظارت کاخ سفید انجام می‌شود، رد یا تضعیف نخواهند کرد.

یک دیپلمات در وزارت خارجه آمریکا گفت: «تشکیلات خودگردان فلسطین متعهد شده است که از هرگونه توافق عادی‌سازی احتمالی بین عربستان و اسرائیل انتقاد نکند».

یک مقام آمریکایی با اشاره به اینکه دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا با عربستان سعودی همکاری نزدیکی دارد، تاکید کرد که دو طرف به دنبال یک بسته مالی و سیاسی با هدف راضی کردن فلسطینی‌ها و جلوگیری از واکنش مشابه به توافق‌نامه آبراهام هستند. 

این دیپلمات تاکید کرد که این مذاکرات روی یک بسته مالی سخاوتمندانه‌ای متمرکز است که اقتصاد فلسطین را از وضعیت فعلی آن خارج می‌کند.

یک مقام تشکیلات خودگردان افزود: «عربستان کشوری بزرگ با وزن سیاسی و منابع طبیعی فراوانی است و ما توان ایستادگی در مقابل آن نداریم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز