خبرگزاری کار ایران

اعلام حمایت دمشق از نتایج نشست قاهره برای توقف جنگ در سودان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۰۶۰

وزارت خارجه سوریه بر حمایت از دستاوردهای نشست قاهره برای توقف خونریزی‌ها در سودان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه امروز -یکشنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد که دمشق از تصمیم‌های اتخاذ شده در نشست کشورهای همسایه سودان در پنج‌شنبه گذشته به میزبانی مصر بر حمایت از همه تلاش‌های خالصانه برای توقف خونریزی و ویرانی در سودان تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: «سوریه که سودان را بخش جدایی‌ناپذیری از ملت و سرزمین عربی خود می‌داند، از تصمیم‌های اتخاذ شده در نشست قاهره و همه تلاش‌های صادقانه‌ای که برای توقف خونریزی و ویرانی در سودان انجام شده است، حمایت می‌کند». 

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: «انتقال بحران‌های جدی از یک کشور عربی به کشور دیگر به دلیل دخالت‌های بیگانگان امری واضح و ملموس است و همه کشورهای عربی و دوست را ملزم به تلاش برای توقف این دخالت‌ها و جلوگیری از سؤ استفاده از آنها می‌کند». 

 مصر پنج‌شنبه گذشته میزبان اجلاس سران کشورهای همسایه سودان با حضور سران کشورهای اتیوپی، اریتره، سودان جنوبی، چاد، لیبی، آفریقای مرکزی، رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا و دبیرکل این اتحادیه به منظور بررسی راه‌های پایان دادن به درگیری کنونی و پیامدهای منفی آن بر کشورهای همسایه بود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز