خبرگزاری کار ایران

انتشار گزارش نهایی عملیات خروج نیروهای نظامی ایالات متحده از افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۰۱۶

یک گزارش داخلی وزارت خارجه ایالات متحده نشان می‌دهد که مقامات آمریکایی در خلال خروج از افغانستان در سال ۲۰۲۱ به دلیل عدم تصمیم‌گیری روشن، عدم مدیریت متمرکز بحران‌آفرین بودند.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس ۲۴، یک گزارش داخلی وزارت خارجه ایالات متحده نشان می‌دهد که مقامات آمریکایی در خلال خروج از افغانستان در سال ۲۰۲۱ به دلیل عدم تصمیم‌گیری روشن، عدم مدیریت متمرکز بحران‌آفرین بودند. 

وزارت خارجه آمریکا بعد از نزدیک به دو سال، گزارش نهایی عملیات خروج نیروهای نظامی ایالات متحده از افغانستان در ‌سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد.

این گزارش نتیجه نهایی تخلیه - خروج ۱۲۵۰۰۰ نفر از جمله ۶۰۰۰ شهروند آمریکایی- را ستود که پس از به دست گرفتن کنترل فرودگاه بین‌المللی توسط ارتش ایالات متحده بیرون رانده شدند.

با این همه، گزارش مذکور عنوان می‌کند که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا در زمینه برخی رویدادها پیش‌بینی‌های لازم را نکرده و همین امر باعث وقوع بحران‌های متعدد شد. 

در این گزارش آمده است: «تغییر مداوم دستورالعمل‌های خط‌مشی و پیام‌های عمومی از واشنگتن در مورد اینکه چه جمعیتی واجد شرایط جابه‌جایی هستند و چگونه سفارت باید ارتباطات و جریان را مدیریت کند، بر سردرگمی افزود.»

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز