خبرگزاری کار ایران

وقوع انفجار شدید در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کابل

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۴۸

یکی از این انفجار‌ها در جاده «قصبه» و زمانی رخ داد که «حامد کرزی» رئیس‌جمهوری افغانستان در حال حرکت به سمت فرودگاه برای سفر به هند بود.

منابع خبری از وقوع انفجار در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کابل خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری افغان پیپر، یکی از این انفجار‌ها در جاده «قصبه» و زمانی رخ داد که «حامد کرزی» رئیس‌جمهوری افغانستان در حال حرکت به سمت فرودگاه برای سفر به هند بود.

به گفته «صدیق صدیقی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان احتمال می‌رود این انفجار ناشی از مواد منفجره جاسازی شده باشد.

برخی منابع نیز از اصابت یک فروند موشک در نزدیکی فرودگاه کابل خبر می‌دهند ولی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان درباره آن ابراز بی‌اطلاعی کرد.

در همین حال، یک افسر ارتش افغانستان اعلام کرد که یک عامل انتحاری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کابل، به کاروان نظامیان خارجی حمله کرد.

به گزارش رویترز، نیروهای ایساف هم این حمله را تایید کرده‌اند.

«لتوندرا کینلی» سخنگوی ایساف نیز گفت که گزارش‌ها درباره تلاش یک عامل انتحاری برای حمله به کاروان نظامیان خارجی را تایید می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، فرودگاه بین‌المللی کابل محل استقرار یکی از مهمترین پایگاه‌های نظامیان ناتو است که مسئولیت مدیریت روزانه عملیات نظامیان خارجی در افغانستان را بر عهده دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز