خبرگزاری کار ایران

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۶۸۵

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز -پنجشنبه- در ادامه اقدام‌های ضدایرانی خود تحریم‌های جدیدی را علیه افراد و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعمال کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز -پنجشنبه- در ادامه اقدام‌های ضدایرانی خود تحریم‌های جدید را علیه افراد و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعمال کرد. 

در چارچوب این تصمیم، سه فرد حقیقی و یک شرکت مرتبط با نیروی قدس و ۲ مقام ارشد سازمان اطلاعات سپاه تحریم‌ شده‌اند. 

این وزارتخانه بدون ارائه هیچ‌گونه سندی، اعلام کرد که «محمدرضا انصاری» و «شهرام پورصفی را به اتهام اثبات‌نشده برنامه‌ریزی و اقدام به ترور دو مقام سابق دولت آمریکا هدف تحریم قرار می‌دهد. 

تحریم‌های روز پنجشنبه همچنین «حسین حافظ امینی» شهروند دو تابعیتی ایرانی و ترکیه‌ای را که ادعا شده است «از ارتباطات خود در صنعت هوانوردی و شرکت هواپیمایی خود در ترکیه، برای کمک به سپاه پاسداران استفاده می‌کند، هدف قرار داده است. 

«روح‌الله بازقندی» و «رضا سراج» دو مقام ارشد سازمان اطلاعات سپاه نیز مشمول این تحریم‌ها شده‌اند.

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم مدعی شد که کشورش به تلاش برای اقدام علیه ایران و سپاه ادامه می‌دهد.

بر اساس این تحریم‌ها، تمامی اموال و منابع مالی این افراد و نهادها و هر نهادی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم ۵۰ درصد یا بیشتر متعلق به آنها و در آمریکا یا در اختیار یا کنترل افراد آمریکایی است، باید مسدود شده و به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی گزارش شود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز