خبرگزاری کار ایران

مهم ترین اخبار جهان در دوازده ساعت گذشته؛

واکنش آمریکا به امضای قراردادهای تجاری میان ایران و اندونزی/ ورود فرماندار فلوریدا به رقابت‌های انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۲۴/ برگزاری مجمع اقتصادی ایران و اندونزی با حضور تجار و صاحبان صنایع

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۵۴۵

واکنش آمریکا به امضای قراردادهای تجاری میان ایران و اندونزی، ورود فرماندار فلوریدا به رقابت‌های انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۲۴ و برگزاری مجمع اقتصادی ایران و اندونزی با حضور تجار و صاحبان صنایع از جمله مهم ترین اخبار جهان در دوازده ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سفر «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری ایران به جاکارتا و امضای قراردادهایی در زمینه تجارت بین دو طرف، گفت که تمامی کشورها را از نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه تهران منع می‌کنیم.

-«ران دی‌سانتیس» فرماندار فلوریدا که اقدام‌های چالش‌برانگیزش بر سر قرنطینه‌های همه‌گیری کرونا و مسائل فرهنگی تفرقه‌انگیز، وی را به کاندیدایی محبوب برای محافظه کاران تبدیل کرده است، وارد رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ می‌شود.

- مهدی صفری که به منظور فراهم سازی مقدمات سفر رئیس‌جمهور اندکی زودتر به جاکارتا سفر کرده بود، طی روزهای اخیر با اعضای اتاق بازرگانی اندونزی موسوم به کادین، جمعی از تجار و بازرگانان علاقه‌مند به همکاری با ایران، قائم مقام وزارت بهداشت اندونزی، نائب رییس مجلس اندونزی و رئیس دفتر رئیس‌جمهور دیدار و در نشست بررسی فرصت‌ها و چالش‌های مناسبات اقتصادی ایران و اندونزی شرکت کرد.

-سید ابراهیم رئیسی در آخرین برنامه روز اول سفر رسمی دو روزه خود به اندونزی، در اجتماع پرشور شیعیان این کشور در مرکز اسلامی جاکارتا، عشق به خاندان نبوت و رسالت را از جمله ویژگی‌های ممتاز مردم اندونزی توصیف کرد و با تاکید بر ضرورت وحدت و انسجام در جهان اسلام برای ناکام ماندن توطئه دشمنان، تکفیر و تفرقه میان مسلمانان را نتیجه انحراف از مسیر خاندان نبوت دانست.

-«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز -سه‌شنبه- گفت که تعدادی از کشورها در حال تلاش برای فروش اف-۱۶ به اوکراین در قالب کمک، برای دریافت تجهیزات جدید هستند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز