خبرگزاری کار ایران

هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

مذاکرات اسرائیل و تشکیلات خودگردان هیچ دستاوردی برای ملت فلسطین ندارد/ رژیم‌های عربی در برابر اقدامات اسرائیل سکوت کرده‌اند/ جنبش‌های مبارز فلسطینی رهبری انتفاضه جدید را به عهده خواهند گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۱۳۰

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: تشکیلات خودگردان مذاکرات را با اسرائیل از سرگرفته در حالی که در طول ۲۵ سال گذشته مذاکرات میان دو طرف انجام شده و هیچ گونه دستاوردی برای ملت فلسطین به همراه نداشته است.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تحلیل خبر برگزاری نشستی در عقبه در کشور اردن میان هیاتی از رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی و در پاسخ به این پرسش که این نشست چه اهدافی را دنبال کرده و به چه علت با مخالفت گروه‌های حماس و جهاد اسلامی مواجه شده است، گفت: نشست عقبه در اردن با شرکت تشکیلات خودگردان و برخی مقام‌های رژیم‌های عربی منطقه با رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که در شهرهای مختلف فلسطین از جمله نابلس کشتار وحشیانه‌ای علیه مردم این مناطق آغاز شده است. به نظر می‌رسد تشکیلات خودگردان به رهبری محمود عباس مذاکرات را با اسرائیل از سرگرفته در حالی که در طول ۲۵ سال گذشته مذاکرات میان دو انجام شده و هیچ گونه دستاوردی برای ملت فلسطین به همراه نداشته است.

وی ادامه داد: نشست عقبه نشان می‌دهد که کشورهای عربی بدون توجه به شرایط فلسطین اشغالی، در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند. در همین راستا نیز رهبران حماس و جهاد اسلامی با صدور بیانیه مشترکی این نشست را محکوم کردند در حالی که اتحادیه عرب باید حداقل در سطح وزرای خارجه نشستی را تشکیل می‌داد و اقدام‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم نابلس، جنین و قدس شرقی را محکوم می‌کرد.

وی افزود:  این در حالی است که این رژیم‌های عربی در برابر اقدامات اسرائیل سکوت اختیار کرده‌اند و جامعه جهانی نیز نگاهی کاملا دوگانه نسبت به مسائل فلسطین دارند و هیچ گونه اقدامی برای منع اسرائیل در خصوص حمله به مردم بی‌دفاع فلسطین انجام نمی‌دهند و کابینه بنیامین نتانیاهو هم گه کابینه افراطی است و در نتیجه به نظر می‌رسد یک انتفاضه خونینی در حال شکل‌گیری است که نشست عقبه برای جلوگیری از افزایش اعتراضات مردمی از شکل گیری انتفاضه جدید در اراضی اشغالی است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: بیانیه و محکومیت نشست عقبه اردن از سوی حماس و جهاد اسلامی در واقع به این معنا است که مردم فلسطین از رژیم‌های عربی و حتی از تشکیلات خودگردان ناامید شده‌اند و جنبش‌های مبارز فلسطینی رهبری انتفاضه جدید را به عهده خواهد گرفت و از طریق یک انتفاضه مسلحانه در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی خواهد کرد.     

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز