خبرگزاری کار ایران

درگیری شدید میان نیروهای ارتش عراق با افراد مسلح در «الرمادی»

کد خبر : ۱۳۳۰۴۹

پلیس محلی قصد داشت چادرهای تحصن‌کنندگان را جمع‌آوری کند اما با وقوع درگیری شدید میان نیروهای ارتش و افراد مسلح عشیره‌ای این اقدام متوقف شد.

نیروهای ارتش عراق در شهر «الرمادی» مرکز استان «الانبار» به شدت با افراد مسلح عشیره‌ای درگیر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، یک منبع پلیس گفت که نیروهای ارتش عراق به شدت با افراد مسلح عشیره‌ای در میدان تحصن مخالفان دولت در الرمادی درگیر شدند.

این منبع افزود که پلیس محلی قصد داشت چادرهای تحصن‌کنندگان را جمع‌آوری کند اما با وقوع درگیری شدید میان نیروهای ارتش و افراد مسلح عشیره‌ای این اقدام متوقف شد.

در همین حال، یک منبع امنیتی گفت که شبکه مخابرات و اینترنت در بیشتر شهرهای الانبار قطع شده است.

در تحولی دیگر، مساجد شهرهای فلوجه و الرمادی از مردم خواستند با حمل سلاح به سمت میدان تحصن در الرمادی بروند.

«نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق تهدید کرده بود که در صورت برچیده نشدن چادرهای تحصن در میدان‌های شهرهای استان الانبار این چادر‌ها را به آتش می‌کشاند زیرا این میدان‌ها تبدیل به محل پناه تروریست‌های وابسته به القاعده شده است.

ارتش عراق نیز از هشت روز پیش تا کنون عملیات گسترده‌ای را علیه تروریست‌های القاعده در الانبار آغاز کرده است.

از طرف دیگر، فراکسیون «فهرست العراقیه» تهدید کرد که به علت حوادثی که در استان الانبار رخ می‌دهد، از فرایند سیاسی در این کشور کناره‌گیری می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز