خبرگزاری کار ایران

جلسه دادگاه عالی انگلیس برای تجدید نظر در مجوز فروش سلاح به عربستان سعودی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۷۴۲

دادگاه عالی لندن قانون از سرگیری فروش سلاح به عربستان را بررسی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه عالی لندن امروز -سه‌شنبه- قانونی بودن تصمیم دولت انگلیس برای از سرگیری فروش تسلیحات به عربستان سعودی را که می‌تواند در جنگ یمن مورد استفاده قرار گیرد، بررسی خواهد کرد.

سازمان غیردولتی «کمپین علیه تجارت اسلحه» که مقر آن در لندن است، با طرح شکایت، دولت انگلیس را به مشارکت در نقض قوانین بین‌المللی و ایجاد بزرگترین فاجعه انسانی در جهان که منجر به مرگ ده‌ها هزار نفر شده است، متهم کرد. 

این سازمان پس از آنکه دولت انگلیس در تابستان ۲۰۲۰ اعلام کرد فروش تسلیحات به عربستان سعودی از سر گرفته می‌شود، این شکایت را مطرح کرد. 

«امیلی آبل»، هماهنگ‌کننده رسانه‌ای سازمان مذکور در آستانه جلسه دادگاه، دولت بریتانیا را متهم کرد که بیشتر به دنبال سود است و به جنایت‌های جنگی و کشتار غیرنظامیان اهمیتی نمی‌دهد.

این سازمان برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ با رای دادگاه تجدید نظر مبنی بر غیر قانونی بودن مجوز دولت انگلیس برای فروش سلاح به عربستان سعودی در پرونده خود پیروز شد.

دادگاه گفت که دولت در ارزیابی این که آیا فروش تسلیحات تعهداتش در قبال حقوق بشر را نقض می کند یا خیر، شکست خورده است و به آن دستور داده است که «در این موضوع تجدید نظر کند».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز