خبرگزاری کار ایران

جاستین ترودو:

اوکراین می‌تواند به ایالات متحده و کانادا به عنوان شریک متکی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۵۱۴

نخست‌وزیر کانادا در یک سخنرانی در پارلمان این کشور در اتاوا در کنار رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت که اوکراین می‌تواند به ایالات متحده و کانادا به عنوان شریک متکی باشد.

به گزارش ایلنا، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا در یک سخنرانی در پارلمان این کشور در اتاوا در کنار «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت که اوکراین می‌تواند به ایالات متحده و کانادا به عنوان شریک متکی باشد.

ترودو گفت که مانند ایالات متحده، کانادا نیز «حمایت نظامی قابل توجهی» از اوکراین از جمله توپخانه، مهمات، زره‌پوش و تانک ارائه کرده است.

وی افزود که نیروهای مسلح کانادا از سال ۲۰۱۵ به آموزش نظامیان اوکراینی پرداخته‌اند.

ترودو گفت: «همانطور که می‌دانید، کانادا با هر آنچه که لازم باشد، با قدرت در کنار اوکراین خواهد ایستاد. هر دوی ما با هم شریکی هستیم که اوکراین - و جهان - می توانند روی آنها حساب کنند».

نخست‌وزیر کانادا به تحریم‌ها و سایر اقدام‌های اقتصادی که توسط ایالات متحده، کانادا و سایر متحدان برای توقف «ماشین جنگی کرملین» انجام شده است، اشاره کرد. 

ترودو، بایدن را «دوست واقعی کانادا» خواند و گفت که این اتحاد «در این لحظه مهم بیش از همیشه اهمیت دارد». 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز