خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه اوکراین:

رویکرد ناتو در قبال تهاجم روسیه، منفعلانه بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۷۵۸

وزیر خارجه اوکراین، ناتو را به انفعال در برابر تهاجم روسیه متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین، ناتو را به انفعال در برابر تهاجم روسیه متهم کرد.

وی که در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس صحبت می‌کرد، افزود که ناتو در عمل هیچ اقدامی در برابر تجاوز روسیه به خاک اوکراین انجام نداده است.

کولبا در عین حال گفت که از تلاش‌های اتحادیه اروپا و تصمیم‌های انقلابی بروکسل تقدیر می‌کند.

به گزارش یورونیوز، وزیر خارجه اوکراین گفت :‌«ما به ناتو به چشم یک نهاد متحد که عملا یک گوشه ایستاده و کاری نمی‌کند، نگاه می‌کنیم. این درحالیست که نگاه اوکراینی‌ها در ابتدای جنگ به ناتو، نگاه به یک سازمان قدرتمند بود و برعکس مردم اوکراین، اتحادیه اروپا را بیشتر در حد یک موسسه که کارش فقط بیان نگرانی‌هاست و در عمل کاری نمی‌کند، می‌دیدند».

رئیس دستگاه دیپلماسی اوکراین در ادامه اضافه کرد: « اما جنگ چهره واقعی هر دو را نمایان کرد. اتحادیه اروپا تصمیم‌های انقلابی‌ای گرفت که انتظارش را نداشتیم. آرمان‌های اروپایی-آمریکایی اوکراین در قانون اساسی ما مندرج است و از نظر نظام فعلی، اولویت پیوستن به اتحادیه اروپاست».

دیمیترو کولبا در پایان تاکید کرد که همانطور که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین در پانزدهم مارس اعلام کرد، «اوکراین نمی تواند عضو ناتو شود» و من بسیار خوشحالم از اینکه می‌بینم مردم شروع کرده‌اند به درک این نکته که روی ناتو نمی‌توان حساب کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز