خبرگزاری کار ایران

اعتراف القاعده به اشتباه در حمله به بیمارستان وزارت دفاع یمن

کد خبر : ۱۳۰۹۳۲

در جریان حمله به ساختمان وزارت دفاع یمن، اقدام یکی از اعضای این گروه در حمله به پزشکان و پرستاران بیمارستان نظامی این وزارتخانه اقدامی خودسر بوده است.

گروه القاعده در جزیره العرب شاخه گروه تروریستی القاعده در یمن حمله اعضای این گروه به بیمارستان وزارت دفاع در صنعا را اشتباه دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، گروه القاعده در جزیره العرب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان حمله به ساختمان وزارت دفاع یمن، اقدام یکی از اعضای این گروه در حمله به پزشکان و پرستاران بیمارستان نظامی این وزارتخانه اقدامی خودسر بوده است.

در تصاویر تلویزیونی که دولت یمن منتشر کرد، تعدادی از افراد مسلح دیده می‌شوند که در بیمارستان وزارت دفاع به سمت پزشکان و پرستاران تیراندازی می‌کنند و یک فرد مسلح نیز بمبی دستی را در یکی از اتاق‌های بیمارستان به سمت بیماران که روی تخت‌ها خوابیده‌اند، پرتاب می‌کند.

القاعده در این بیانیه مدعی شد که این گروه به این شیوه نمی‌جنگد و رویکردش نیز در پیش گرفتن چنین اقدام‌هایی نیست.

این در حالی است که حمله افراد مسلح القاعده به ساختمان وزارت دفاع یمن و کشتن تعدادی از پزشکان و پرستاران در بیمارستان این وزارتخانه خشم مردم یمن را علیه این گروه برانگیخت. القاعده تلاش می‌کند خود را طوری نشان دهد که برای شهروندان عادی یمن و علیه حملات پهپادهای آمریکایی با دولت یمن می‌جنگد.

بنا بر این گزارش، گروه «انصار الشریعه» وابسته به القاعده پیش از این حمله به وزارت دفاع یمن که پنجم دسامبر رخ داد را به عهده گرفت. در این حمله ۵۲ نفر از جمله تعدادی از پزشکان و پرستاران خارجی جان خود را از دست دادند و مهاجمان نیز کشته شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز