خبرگزاری کار ایران

نشست وزرای انرژی اتحادیه اروپا برای تعیین سقف قیمت عمده‌فروشی گاز

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۵۰۵

وزرای انرژی اتحادیه اروپا امروز -سه‌شنبه- طی نشستی در بروکسل در خصوص توافق بر سر سازوکار تعیین سقف قیمت عمده‌فروشی گاز که همچنان اتحادیه اروپا را در معرض خطر فلج کردن سایر اقدام‌های اضطراری برای کاهش اثرات بحران انرژی قرار می‌دهد، رایزنی‌ می‌کنند.

به گزارش ایلنا، وزرای انرژی اتحادیه اروپا امروز -سه‌شنبه- طی نشستی در بروکسل در خصوص توافق بر سر سازوکار تعیین سقف قیمت عمده‌فروشی گاز که همچنان اتحادیه اروپا را در معرض خطر فلج کردن سایر اقدام‌های اضطراری برای کاهش اثرات بحران انرژی قرار می‌دهد، رایزنی‌ می‌کنند. 

به گزارش یورونیوز، وزرای انرژی ۲۷ کشور عضو در بروکسل گرد هم می‌آیند تا سقف قیمت پیشنهادی کمیسیون اروپا را تصویب کنند که آخرین واکنش اتحادیه اروپا به بحران انرژی ناشی از کاهش تحویل گاز روسیه به اروپا در سال جاری بود که منجر به افزایش شدید قیمت‌ها شد.

یکی از دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا که تعیین سقف قیمت گاز را یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین پرونده‌هایی که می‌توان تصور کرد توصیف می‌کند، گفت: «احتمالا هیچ یک از کشورهای عضو از پیشنهادی که در حال مذاکره روی آن هستیم راضی نیستند».

کشورهایی مانند بلژیک، لهستان و ایتالیا تأکید می‌کنند که برای محافظت از اقتصادشان در برابر قیمت‌های بالای انرژی به یک سقف نیاز است در حالی که آلمان، هلند و اتریش بیم آن را دارند که این موضوع محموله‌های گاز مورد نیاز را از اروپا دور کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز