خبرگزاری کار ایران

کارگران فرانسوی به اعتصاب در پالایشگاه‌های اصلی این کشور پایان دادند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۶۳۰

تصمیم کارگران برای کاهش یا توقف اعتصابات امید دولت فرانسه را برای بهبود وضعیت عرضه سوخت در پمپ بنزین‌ها در سراسر این کشور تقویت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز، کارگران روز سه‌شنبه به اعتصاب چند پالایشگاه مهم شرکت توتال فرانسه (پس از رای گیری و دریافت برخی وعده‌ها و امتیازات از دولت و کارفرمایان) پایان دادند. 

این تصمیم کارگران برای کاهش یا توقف اعتصابات امید دولت فرانسه را برای بهبود وضعیت عرضه سوخت در پمپ بنزین‌ها در سراسر این کشور تقویت کرده است. 

یکی از نمایندگان اتحادیه کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه (CGT) به رویترز گفت: اقدامات صنفی برای اعتصاب در سه پالایشگاه اصلی فرانسه متعلق به توتال پایان یافته است، اما اعتصاب در سایت ذخیره سوخت Dunkirk فرانسه همچنان ادامه دارد. 

 با توجه به تعطیلات پاییزی مدارس که در پایان هفته آغاز می‌شود، اعضای دولت فرانسه که برخی از کارکنان انبار سوخت را مجبور کردند اوایل این هفته به سر کار بازگردند، تکرار کردند که بازگشت به وضعیت عادی در دسترس است. 

شرکت Total Energies نزدیک به یک ماه است که تحت اعتصابات در سایت‌های پالایشگاهی خود در فرانسه قرار گرفته است، زیرا کارگران خواستار افزایش بیشتر حقوق هستند. آن‌ها می‌گویند افزایش تورم در دستمزدشان باید منعکس شود. 

این اعتراضات باعث اختلال در عرضه بنزین به پمپ بنزین‌ها شده که منجر به صف‌های طولانی رانندگان برای پرکردن خودروها شده و خشم عمومی را برانگیخته است. 

سخنگوی دولت (اولیویه وران) گفت که تعداد پمپ بنزین‌های فرانسه که به دلیل اعتصاب با مشکل عرضه مواجه شده‌اند اکنون به ۲۱ درصد کاهش یافته است در حالی که تقریباً یک سوم در پایان هفته گذشته است. 

او پس از جلسه هفتگی کابینه به خبرنگاران گفت: ما هر کاری از دستمان برمی‌آید انجام می‌دهیم تا به وضعیت عادی بازگردیم. روند تحولات این روزهای آخر نشان می‌دهد که ممکن است به زودی اتفاق بیفتد. مذاکرات کارگران با شرکت‌های اکسون و توتال نیز درحال نهایی شدن است.

اگنس پانیه روناچر (وزیر انتقال انرژی) نیز به نشانه‌هایی از بهبود کلی در عرضه بنزین به جایگاه‌های خدمات در کشور اشاره کرد، اما گفت که وضعیت در منطقه پاریس-ایل دوفرانس همچنان دشوار است. 

او به رادیو فرانسه گفت: ما تمام تلاش خود را برای اطمینان از بهتر شدن وضعیت انجام می‌دهیم.

شرکت انرژی EDF که دولت فرانسه در حال ملی کردن کامل آن است نیز تحت تأثیر حملات به رآکتورهای هسته‌ای آن قرار گرفته است. 

اپراتور شبکه ملی فرانسه روز سه شنبه هشدار داد که اعتصابات طولانی مدت می‌تواند «عواقب سنگینی» برای تامین برق کشور در زمستان داشته باشد. این درحالی است که دولت فرانسه همچنان در مذاکرات با اتحادیه‌های کارگری برای حل این اختلاف تلاش می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز