خبرگزاری کار ایران

منابع آگاه گزارش دادند:

وجود اختلاف شدید در پارلمان عراق درباره برخی مناصب دولتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۸۷۱

منابع پارلمانی عراق از وجود اختلافات شدید بین ائتلاف حاکمیت سنی و ائتلاف چاچوب هماهنگی شیعه خبر دادند.

به گزارش یلنا به نقل از عربی ۲۱، منابع ویژه  پارلمانی عراق امروز -‌یکشنبه- از وجود اختلافات شدید در عرصه سیاسی بین ائتلاف حاکمیت سنی (بزرگ‌ترین بلوک سیاسی سنی) و نیروهای چارچوب هماهنگی شیعه خبر دادند که باعث شکست در برگزاری جلسه پارلمان مقرر در سه‌شنبه گذشته شد. 

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که این جلسه پس از تنش بین «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان و «محسن المندلاوی»، معاون اول وی درباره مشاغل خاصی که قرار بود به نامزدهایی برای آنها رای داده شود، به تعویق افتاد‌. 

منابع مذکور تاکید کردند که المندلاوی به تک‌روی حلبوسی در معرفی نامزدها بدون هماهنگی قبلی با سایر جناح‌های سیاسی برای جلب حمایت از شخصیت‌های مورد نظر برای این سمت ها که مشمول سهمیه بندی بین تشکل‌ها و احزاب پارلمان می شود، اعتراض کرد‌.

این منابع گفتند: «مهم‌ترین سمتی که بر سر آن اختلاف ایجاد شد، سمت مدیر دفتر نخست‌وزیر بود که  چارچوب هماهنگی با انتصاب احسان العوادی در این سمت مخالفت کردند». 

البته العوادی اکنون با تصمیم «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عرق در این سمت فعالیت می‌کند اما ادامه ادامه فعالیت او مشروط به جلب حمایت پارلمان است.

منابع مذکور تاکید کردند که سمت ریاست دیوان ریاست جمهوری که به اهل سنت اختصاص دارد، نیز محل اختلاف است.  

این در حالی است که دفتر رسانه‌ای پارلمان عراق روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای کوتاه بدون اشاره به دلایل‌ یا اشاره به تاریخ جلسه بعدی اعلام کرد که جلسه تا اطلاع ثانوی به تعویق می‌افتد. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز