خبرگزاری کار ایران

بازداشت قانونگذار پیشین آمریکا به اتهام جاسوسی برای ونزوئلا

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۲۹۸

یک قانونگذار سابق آمریکایی به اتهام پولشویی و اقدم غیرقانونی به عنوان ‌جاسوس دولت ونزوئلا‌ دستگیر شد‌.

به گزارش ایلنا‌ به نقل از پولیتیکو، یک قانونگذار سابق آمریکایی به اتهام پولشویی و اقدم غیرقانونی به عنوان ‌جاسوس دولت ونزوئلا‌ دستگیر شد‌.

 بر اساس گزارش‌ها، «دیوید ریورا»، قانونگذار پیشین آمریکایی و دستیارش به دنبال بهبود روابط و اجتناب از تحریم‌های بیشتر اقتصادی آمریکا علیه ونزوئلا بودند و طبق قانون ثبت عوامل خارجی این موضوع را فاش نکردند.

رسانه‌ها گزارش دادند که گروه مشورتی ریورا به نام «اینترامریکن» مبلغ ۱۵ میلیون دلار در مارس و آوریل ۲۰۱۷ از شرکت فرعی «پی‌دی‌وی یو‌اس» که زیر نظر کمپانی نفتی دولتی ونزوئلاست، دریافت کرده بود.

‌در سال ۲۰۲۰، یکی از واحدهای تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا از گروه مشورتی ریورا به نام «اینترامریکن» شکایت کرده و اعلام کرده که این شرکت ۱۵ میلیون دلار از کمپانی نفتی دولتی ونزوئلا دریافت کرده است.

یکی از سخنگویان دادستان منطقه جنوبی فلوریدا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ماموران اجرای قانون ریورا را در آتلانتا، جورجیا دستگیر کردند و نخستین دادگاه در آنجا برگزار شد. ۱۶ نوامبر سال جاری میلادی او از سوی هیات قضایی منطقه جنوبی فلوریدا تفهیم اتهام شد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز