خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل:

۶ میلیون افغان در آستانه فاجعه قحطی قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۴۰۸

سازمان ملل نسبت به وضعیت اضطراری ۶ میلیون نفر در افغانستان به دلیل ناامنی غذایی هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، سازمان ملل متحد روز گذشته- چهارشنبه هشدار داد که ۶ میلیون نفر در افغانستان به دلیل کمبود کمک های بشردوستانه با وضعیت اضطراری ناامنی غذایی روبرو هستند.

«رامیز الکبروف»، معاون نماینده ویژه سازمان ملل در کابل گفت: «شوک های اقتصادی که این روزها شاهد آن هستیم، عامل اصلی نیازهای بشردوستانه است».

وی افزود: «فصل زمستان با دمایی که در برخی مناطق افغانستان به منفی ۲۵ درجه می رسد، از راه می رسد». 

این مقام سازمان ملل ادامه داد: «ما به ۷۶۸ میلیون دلار برای حمایت از فعالیت های مرتبط با آماده سازی برای زمستان نیاز داریم. همچنین ۶۱۴ میلیون دلار قبل از پایان سال باید تامین شود. ما در تمام سال برای تامین بودجه با مشکل مواجه بوده ایم». 

بر اساس گزارش سازمان ملل، دو سوم جمعیت افغانستان، یعنی بیش از ۲۸ میلیون نفر، در سال آینده به کمک های بشردوستانه نیاز خواهند داشت.

الکبروف توضیح داد که نرخ ناامنی غذایی همچنان یکی از بالاترین‌ نرخ ها در افغانستان است و حدود ۶ میلیون نفر با ناامنی غذایی مواجه در سطوح اضطراری مواجه هستند.

وی ادامه داد: «این مرحله، مرحله پیش از قحطی فاجعه بار است بنابراین باید گفت که شش میلیون نفر در آستانه مرزهای این خط قرار دارند». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز