خبرگزاری کار ایران

هشدار پیونگ‌یانگ به پاسخ سخت علیه هر گونه رفتار تحریک‌آمیز

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۶۶۴

کره شمالی به انجام قوی‌ترین اقدام متقابل در صورت هر گونه تلاش برای نقض حاکمیت این کشور هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، کره شمالی با انتقاد از رزمایش‌های هوایی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی نسبت به انجام قوی‌ترین اقدام متقابل در برابر هرگونه تلاش برای نقض حاکمیت این کشور هشدار داد.

وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پیونگ‌یانگ به صراحت به آمریکا هشدار داده است که اگر نمی‌خواهد وضعیت خطرناکی را به ضرر منافع ملی خود ببیند، باید فورا رزمایش هوایی تحریک‌آمیز موسوم به طوفان هوشیار را متوقف کند».

در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده درخواست‌های کره شمالی برای انجام رزمایش هوایی مشترک علیه اهداف متخاصم را نادیده گرفته است حال آنکه این دوره آموزشی را به دلیل اقدام متقابل مشروع کره شمالی برای دفاع از خود تمدید کرده و خواستار برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل شده است».

پیونگ‌یانگ، اقدامات آمریکا را غیر‌مسئولانه و بی‌پروا خواند و این عملیات هوایی را نقض جدی امنیت یک کشور مستقل و چالشی آشکار در برابر تمایل جامعه بین‌المللی برای دستیابی به صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره و منطقه دانست.

وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد که هیچ گونه تلاش نیروهای متخاصم برای نقض حاکمیت و منافع امنیتی خود را تحمل نخواهد کرد و با قوی‌ترین اقدام متقابل پاسخ خواهد داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز