خبرگزاری کار ایران

انتقاد تند پیونگ‌یانگ از اظهارات آنتونیو گوترش درباره خلع سلاح هسته‌ای کره

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۷۸۰

پیونگ‌یانگ اظهارات دبیر کل سازمان ملل درباره خلع سلاح هسته‌ای را غیر قابل‌قبول و جانبدارانه توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، کره شمالی امروز -یکشنبه- از «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد به دلیل اظهاراتش در جریان سفر هفته گذشته به کره جنوبی در رابطه با خلع سلاح هسته‌ای به شدت انتقاد کرد.

یونهاپ گزارش داد که پیونگ‌یانگ اظهارات گوترش به عنوان رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی را به عدم بی‌طرفی متهم کرد.

«کیم سون گیونگ»، معاون وزیر خارجه سازمان‌های بین‌المللی در کره شمالی، در بیانیه‌ای مطبوعاتی، بیانیه دبیرکل سازمان ملل متحد درباره خلع سلاح کامل اتمی و غیرقابل بازگشت پیونگ‌یانگ را محکوم و تاکید کرد که این اظهارات غیرقابل قبول هستند.

وی گفت: «تنها می‌توانم از اظهارات دبیرکل سازمان ملل که به طور آشکار فاقد بی‌طرفی و عدم جانبداری بوده و با تعهدات او مطابق با وظایفش در منشور سازمان ملل متحد درباره موضوع شبه‌جزیره تضاد است، ابراز تاسف کنم».

این مقام کره شمالی افزود: «حمایت کامل از خلع سلاح کامل، قابل راستی‌آزمایی و برگشت‌ناپذیر هسته‌ای که توسط آمریکا و نیروهای وابسته به آن ترویج می‌شود، صرفا نقض حاکمیت کره شمالی است، زیرا این کشور خواستار خلع سلاح یکجانبه است و دبیرکل حتما به خوبی می‌داند که جمهوری دموکراتیک خلق کره آن را به طور قطع رد می‌کند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز