خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد سئول برای ارائه بسته کمک بزرگ به پیونگ‌یانگ در قبال خلع سلاح هسته‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۱۳۱

رئیس‌جمهوری کره جنوبی پیشنهاد ارائه بسته کمکی بزرگ به پیونگ‌یانگ در قبال خلع سلاح هسته‌ای را مطرح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «یون سوک یول»، رئیس‌جمهوری کره جنوبی امروز -دوشنبه- اعلام کرد که در ازای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، بسته کمکی بزرگی را به پیونگ‌یانگ ارائه خواهد کرد، پیشنهادی که کره شمالی مدت‌هاست آن را رد کرده است.

پیشنهاد سئول چند روز پس از آن مطرح می‌شود که پیونگ‌یانگ مقام‌های کره جنوبی را به دلیل شیوع اخیر ویروس کرونا در شمال تهدید کرد. همچنین پنج ماه پیش نیز «کیم جونگ‌اون»،‌ رهبر کره شمالی اعلام کرد کشورش آماده بسیج همه توانایی‌های هسته‌ای خود در هر جنگی با آمریکا و کره جنوبی است.

رئیس‌جمهوری کره جنوبی که قبلا خلع سلاح هسته‌ای را برای دستیابی به صلح پایدار در شبه‌جزیره ضروری توصیف کرده بود، امروز طرح کمک‌های گسترده‌ را که شامل غذا و انرژی و همچنین کمک به مدرن‌سازی زیرساخت‌ها مانند بنادر، فرودگاه‌ها و بیمارستان‌ها می‌شود، به طور مفصل شرح داد.

وی گفت: «ابتکار جسورانه‌ای که من متصور هستم، اقتصاد کره شمالی و معیشت مردم آن را در مراحلی بهبود خواهد بخشید مشروط به اینکه کره شمالی توسعه برنامه هسته‌ای خود را متوقف و یک روند صادقانه و ثابت را برای خلع سلاح هسته‌ای آغاز کند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز