خبرگزاری کار ایران

کره جنوبی:

تلاش پیونگ‌یانگ برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای منجر به خودتخریبی خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۰۳۸

کره جنوبی به همسایه شمالی خود هشدار داد که تلاش برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای منجر به خود تخریبی خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، «مون هونگ سیک»، معاون سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی امروز -‌سه‌شنبه- در واکنش به صدور قانون جدید پیونگ‌یانگ در مورد سیاست هسته‌ای کره شمالی هشدار داد که هرگونه تلاش این کشور برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای منجر به خود تخریبی خواهد شد.

مون گفت: «ما هشدار می‌دهیم که اگر کره شمالی تلاش کند از سلاح هسته‌ای استفاده کند، با پاسخ کوبنده ائتلاف کره جنوبی و آمریکا روبرو شده و رژیم آن نیز وارد مسیر خود تخریبی خواهد شد».

وی هشدار داد: «تحرک سیاست هسته‌ای کره شمالی توانمندی‌های ائتلاف کره جنوبی و آمریکا را برای بازدارندگی و پاسخ به تهدیدهای امنیتی را افزایش خواهد داد و منجر به انزوای بین‌المللی و تشدید رنج مردم عادی کره شمالی خواهد کرد».

این مقام کره جنوبی تاکید کرد که کشورش بر افزایش اعتبار بازدارندگی گسترده ایالات متحده تمرکز خواهد کرد تا کره شمالی را در استفاده از سلاح‌های هسته‌ای خود ناتوان کند.

کره شمالی پنج‌شنبه گذشته قانونی را تصویب کرد که به احتمال حمله هسته‌ای پیشگیرانه این کشور در شرایط اضطراری اشاره می‌کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز