خبرگزاری کار ایران

هشدار نماینده پارلمان مصر نسبت به افزایش آمار طلاق در پی بحران اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۳۱۴

یک نماینده پارلمان مصر نسبت به افزایش آمار طلاق در این کشور در پی بحران اقتصادی خانواده‌ها هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، «عایده السوارکه»، ‌نماینده پارلمان مصر روز گذشته- شنبه  در جلسه پارلمان از «مصطفی مدبولی» نخست وزیر، «نیفین القباج» وزیر همبستگی اجتماعی و «محمد مختار جمعه» وزیر اوقاف این کشور درباره نقش دستگاه‌های دولتی ذیربط در مهار افزایش آمار طلاق در سال‌های اخیر با توجه به شرایط اقتصادی مصر سوال کرد. 

السوارکه به گزارش اخیر منتشر شده توسط آژانس مرکزی آمار اشاره کرد که نشان می‌دهد موارد مستند طلاق در مصر در سال ۲۰۲۱ به ۲۵۴ هزار و ۷۷۷ مورد افزایش یافته است که در مقایسه با ۲۲۲ هزار و ۳۶ مورد در سال ۲۰۲۰ افزایش ۱۴ و هفت دهم درصدی داشته است. 

این نماینده پارلمان مصر افزایش آمار طلاق را ناشی از عوامل اجتماعی و مادی دانست که در صدر آنها بحران‌های اقتصادی کشور از سال ۲۰۱۶ در پی آزاد سازی نرخ پوند و تاثیر منفی آن بر درآمد شهروندان بوده  است. 

وی افزود: «افزایش موارد طلاق بر خانواده‌های مصری تأثیر منفی می‌گذارد، کودکان را بی‌خانواده و آنها را بین پدر و مادر سرگردان رها می‌کند که این موضوع بر ساختار و انسجام جامعه مصر بازتاب منفی دارد، ثبات آن را تهدید می‌کند و بار مسئولیت دولت نسبت به شهروندان را افزایش می‌دهد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز