خبرگزاری کار ایران

مقتدی صدر:

با افرادی که به دنبال کشتن من هستند، محرمانه گفت‌وگو نمی‌کنم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۳۶۳

رهبر جریان صدر اعلام کرد که پیشنهادی به سازمان ملل برای نشست گفت‌وگو و مناظره‌ علنی و پخش مستقیم با همه‌ گروه‌های سیاسی ارائه کرده، اما پاسخ ملموسی از آنها دریافت نکرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از کردستان ۲۴، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر امروز -شنبه- در توئیتی خطاب به ملت عراق اعلام کرد که پیشنهادی به سازمان ملل برای نشست گفت‌وگو و مناظره‌ علنی و پخش مستقیم با همه‌ گروه‌های سیاسی ارائه کرده، اما پاسخ ملموسی از آنها دریافت نکرده است.

مقدی‌صدر در ادامه گفته است که پاسخ آنها از طریق یک میانجی‌گری، پاسخ مناسبی نبود و سخنی از اصلاحات و مطالبات انقلابیون و رنج ملت را به میان نیامد و حتی اهمیتی به آنچه رخ می‌دهد، ندادند. بنابراین از همه می‌خواهیم منتظر گام‌های بعدی ما در قبال چشم‌پوشی از آنچه به دلیل فساد و وابستگی بر عراق و مردمش می‌گذرد، باشند.

رهبر جریان صدر همچنین گفت که آنها بعدازاین منتظر گفت‌وگوی محرمانه جدید نباشند که من چیزی را از مردم پنهان نمی‌کنم و با فاسدان، آنکه به دنبال آسیب زدن به من یا کشتن من و یا آسیب زدن به خاندان صدر است گفت‌وگو نمی‌کنم.

رهبر جریان صدر تأکید کرد که من به خاطر مردم و آرامش جامعه امتیازات زیادی  دادم و منتظر خواهیم ماند ببینیم چه اصلاحاتی برای نجات عراق انجام خواهند داد.

چارچوب هماهنگی مشکل از گروهای شیعه‌ مخالف جنبش صدر،  در تاریخ ۲۵ جولای، «محمد شیاع سودانی» را برای تصدی سمت نخست‌وزیری عراق نامزد کرد. در پی آن طرفداران صدر بامداد روز ۳۰ جولای ضمن عبور از منطقه‌ سبز، در داخل ساختمان مجلس نمایندگان دست به تحصن زدند.

در پی آن، «محمد حلبوسی» رئیس مجلس نمایندگان عراق نشست‌های این مجلس را تا اطلاع ثانوی به حال تعلیق در آورد.

تاکنون، «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، «مصطفی کاظمی» نخست‌وزیر عراق، «هادی العامری» رهبر ائتلاف فتح و نماینده‌ سازمان ملل متحد از  تلاش‌های جداگانه برای تشکیل نشست تمامی گروه‌های عراقی در راستای توافق باز مانده‌اند. مقتدی صدر تمامی این تلاش‌ها را رد کرده و بر انحلال مجلس نمایندگان و برگزاری انتخابات زودرس پافشاری می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز