خبرگزاری کار ایران

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با ایلنا:

صهیونیست ها در هر نوع درگیری سرانجام برای آتش‌بس التماس می‌کنند/ معادله «وحدت میادین»، راهبرد نظامی جهاد اسلامی در نبرد با دشمن بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۶۳۵

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان تأکید کرد که صهیونیست‌ها با وجود حمایت همه‌جانبه و بی‌وقفه ایالات متحده از همان لحظات اولیه وقوع هر نوع درگیری نظامی، برای آتش‌بس التماس می‌کنند.

«احسان عطایا» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان در تشریح ابعاد حملات دشمن صهیونیستی علیه این جنبش در نوار غزه و اهداف این حملات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: هدف دشمن صهیونیستی از تمرکز حملات علیه جنبش جهاد اسلامی در فلسطین، ضربه زدن به این جنبش  و تضعیف آن بوده است. به همین دلیل این جنگ را به‌طور ویژه علیه جهاد اسلامی انجام داد و این موضوع در حملات ماه‌های اخیر این رژیم علیه مبارزان مقاومت در کرانه باختری به ویژه در جنین، نابلس و غیره، ترورها و دستگیری‌های مستمر آشکار شد. در همین راستا دیدیم که «شیخ بسام السعدی» در کرانه باختری درست چند روز پس از ترور فرمانده «تیسیر الجعبری» در غزه ترور شد.

احسان عطایا گفت: واضح است که دشمن صهیونیستی با هماهنگی کامل با دولت آمریکا تصمیم به شکست جنبش جهاد و تضعیف قدرت روزافزون آن به ویژه پس از تشکیل گردان‌های رزمی در کرانه باختری و اعلام تشکیل گردان‌های جنین، نابلس، طولکرم و غیره از سوی دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در فلسطین گرفته است، زیرا این جنبش با قدرت و اقتدار به مانع بزرگی برای عبور از پروژه‌های خطرناک علیه فلسطین و منطقه عربی و اسلامی  و در رأس آنها «معامله قرن» مورد نظر «دونالد ترامپ» و سند «بیانیه قدس» پیشنهادی «جو بایدن» تبدیل شده است؛ پروژه‌هایی که هدف آنها نابودی آرمان فلسطین، اسکان آوارگان فلسطینی در تمام نقاط جهان، لغو حق بازگشت، یهودی‌سازی و آوارگی، تغییر هویت فلسطین و برقراری به اصطلاح صلح پس از تلاش برای رام کردن غزه است.

وی در پاسخ به این پرسش که تهدیدهای سران اسرائیلی برای ترور فرماندهان جنبش جهاد اسلامی حتی در حالت آتش‌بس نشانه چیست، تصریح کرد: مقام های رژیم صهیونیستی در بن‌بست بزرگی گرفتار شده اند، مشکلات داخلی آنها بسیار است. اختلافات و کشمکش‌ها پایانی ندارد و تهدیدهای توخالی آنها بیشتر برای مصرف داخلی است. رژیم اشغالگر ضعیف و شکننده شده و رو به زوال است و برای بقای خود به حمایت مطلق و مستقیم آمریکا و متحدان آن از کشورهای غربی و همدستی رسمی برخی اعراب وابسته است.

ما یقین داریم که دشمن نمی‌تواند اصابت موشک به پیکره خود را به ویژه پس از رشد توانمندی‌های نظامی مقاومت و توسعه روش‌های جنگی آن تحمل کند. این رژیم می‌داند که هر ترور با بمباران تل‌آویو روبه‌رو خواهد شد و معادله حفاظت از رزمندگان مقاومت در برابر ترور که توسط جنبش جهاد اسلامی ایجاد شده است، اجرایی خواهد شد. با وجود این، ما باید بسیار مراقب باشیم.

وی درباره نحوه پاسخ مبارزان مقاومت به حملات صهیونیست‌ها در نوار غزه گفت: گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) به سرعت به حملات دشمن پاسخ موشکی دادند و بدون هیچ تردیدی مواضع دشمن را بمباران کردند. آنها در تعهد به حفظ معادلات قدرت که توسط مقاومت در جریان نبردهای نظامی ایجاد شد، بر اساس معادله وحدت میادین وارد نبرد شدند و دشمن را ناکام گذاشتند. صهیونیست‌ها بر اساس اطلاعاتی که زیربنای ارزیابی‌های اشتباه آنها بود، تصور نمی‌کردند که جنبش جهاد به تنهایی و بدون اتفاق‌نظر گروه‌های فلسطینی جرأت پاسخ نظامی به جنایت ترور فرمانده «تیسیر الجعبری» را داشته باشد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: دشمن صهیونیستی با وجود شهادت «خالد منصور» و تیسیر الجعبری، دو فرمانده برجسته میدانی از توانایی جنبش جهاد اسلامی در این نبرد نابرابر نظامی با سرعتی دردناک غافلگیر شد.

وی افزود: تردیدی نیست که مقاومت در نبرد سرنوشت‌ساز به پیروزی قاطعانه بر رژیم اشغالگر دست خواهد یافت، زیرا با دشمنی می‌جنگد که تاب مقاومت در برابر موشک‌های مقاومت را ندارد و در برابر اصابت این موشک‌ها به سرزمین‌های اشغالی ناتوان مانده است. صهیونیست‌ها با وجود حمایت همه‌جانبه و بی‌وقفه ایالات متحده آمریکا، از همان لحظات اولیه وقوع هر نوع درگیری نظامی، برای آتش بس متوسل می‌شوند و برای آن التماس می‌کنند.

احسان عطایا گفت: جنبش جهاد اسلامی در آخرین نبرد معادله جدیدی را ایجاد کرد و آن «وحدت میدان‌ها» در مقابله با دشمن است.

وی افزود: جهاد اسلامی توانست هیمنه دشمن صهیونیستی را در مقابل همه جهان در هم شکند و میزان ضعف آن را در مقابل تنها یک گروه فلسطینی نشان دهد، حال تصور کنید اگر همه جناح‌های فلسطینی با هم جمع شوند، چه می‌شود و فراتر از آن اگر تمام نیروهای محور مقاومت گرد هم آیند و همه میدان‌ها حول یک محور متحد شوند، چه خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز