خبرگزاری کار ایران

ستون‌نویس روزنامه «نیویورک تایمز»:

عدم محاکمه ترامپ موجودیت آمریکا را به خطر می‌اندازد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۹۱۹

نویسنده آمریکایی نسبت به پیامدهای عدم محاکمه رئیس‌جمهوری پیشین این کشور هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، «چارلز بلو»، نویسنده و ستون‌نویس روزنامه «نیویورک تایمز» هشدار داد که مقامات ایالات متحده نمی‌توانند عدم محاکمه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور را تحمل کنند.

بلو خاطرنشان کرد که ترامپ از اشتباهات خود درس گرفته و خطرناک‌تر از همیشه شده است و اگر ترامپ برای حوادث کاخ کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ محاکمه نشود،‌ نظام سیاسی آمریکا و کل موجودیت این کشور در خطر خواهد بود. 

وی افزود: «ورود ترامپ به نبرد سیاسی در وهله نخست آزمایشی برای موانع آسیب‌پذیری نظام سیاسی آمریکا بود و هر بار که نتوانست از حصار عبور کند، جسورتر شد و سرانجام‌ به یک درنده سیاسی بهتر تبدیل شد».

بلو گفت: «با پایان یافتن مجموعه جلسه‌های کنگره درباره حوادث ۶ ژانویه مشخص شد که ترامپ باید به جرم‌های متعددی متهم شود».

وی تاکید کرد: «اگر ترامپ محاکمه نشود، می‌تواند هرج و مرج ایجاد کند. برخی ممکن است استدلال کنند که استیضاح رئیس‌جمهور پیشین قواعد رقابت‌های ریاست جمهوری را برای همیشه تغییر می دهد، اما من استدلال می‌کنم که اگر ترامپ به دادگاه کشیده نشود، این خطر وجود دارد که کل نظام سیاسی آمریکا و به تبع، کشور سقوط کند». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز