خبرگزاری کار ایران

سازمان جهانی بهداشت شیوع «آبله میمون» را وضعیتی اضطراری جهانی اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۰۵۸

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که گسترش شیوع «آبله میمون» در بیش از ۷۰ کشور، یک وضعیت «فوق‌العاده» است که اکنون می‌توان آن را یک وضعیت اضطراری جهانی توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که گسترش شیوع «آبله میمون» در بیش از ۷۰ کشور، یک وضعیت «فوق‌العاده» است که اکنون می‌توان آن را یک وضعیت اضطراری جهانی توصیف کرد. 

به گزارش یورونیوز، «تدروس آدهانوم گبریسوس» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت به‌رغم عدم اجماع اعضای کمیته اضطراری این سازمان، تصمیم به صدور این بیانیه گرفت. این نخستین باری است که رئیس آژانس بهداشت سازمان ملل اقدام به چنین کاری می‌کند.

تدروس گفت: «به طور خلاصه ما با شیوعی روبه‌رو هستیم که به‌سرعت در سراسر جهان از طریق روش‌های انتقال جدیدی که ما درباره آن خیلی کم می‌دانیم گسترش یافته است.»

وی افزود: «می‌دانم که این یک روند آسان یا ساده نبود و دیدگاه‌های متفاوتی در بین اعضای کمیته وجود دارد.»

آدهانوم تصریح کرد که میزان خطر در جهان در سطح متوسط قرار دارد غیر از اروپا که میزان خطر بالا است.

گرچه آبله میمون ده‌ها سال است که در بخش‌هایی از مرکز و غرب آفریقا شیوع پیدا کرده است اما ماه می سال جاری ده‌ها ابتلا در اروپا، آمریکای شمالی و کشورهای دیگر شناسایی شد.

اعلام وضعیت اضطراری جهانی به این معنی است که شیوع آبله میمون یک «رویداد فوق‌العاده» است که می‌تواند به کشورهای بیشتری سرایت کند و نیاز به یک واکنش هماهنگ جهانی دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز