خبرگزاری کار ایران

جیک سالیوان:

واشنگتن به دنبال خاورمیانه‌ای منهای برتری استراتژیک خارجی بر آمریکا است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۶۵۴

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به دنبال خاورمیانه‌ای است که در آن هیچ کشور خارجی برتری نظامی نسبت به ایالات متحده نداشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی ایالات متحده اعلام کرد که واشنگتن به دنبال ایجاد صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه است.

سالیوان گفت: «شرق اوراسیا با سایر نقاط جهان در هم تنیده شده است و اگر ما اکنون برای صلح‌آمیزتر و پایدارتر کردن منطقه اقدام کنیم، این در راستای منافع امنیت ملی آمریکا و مردم این کشور در سال‌های آینده خواهد بود».

وی ادامه داد: «وقتی صحبت از خاورمیانه به میان می‌آید، هدف اصلی رئیس‌جمهور مشخص بوده و آن این است که منطقه دارای ثبات بالاتر و جنگ‌های کمتری باشد که ممکن است آمریکا به آن کشیده شود و منطقه را به روی تروریسمی که آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند، باز کند. این به تضمین امنیت انرژی جهان کمک می‌کند».

سالیوان همچنین با اشاره به لزوم پیشرفت در زمینه حقوق بشر تاکید کرد که دولت آمریکا به دنبال تبدیل خاورمیانه به منطقه‌ای است که هیچ کشور خارجی نتواند بر آن تسلط یابد یا برتری استراتژیک بر ایالات متحده داشته باشد.

بایدن در جریان سفر خود به خاورمیانه از فلسطین اشغالی، کرانه غربی و عربستان سعودی بازدید خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز